Gå till innehåll

Program för att koppla upp via 3G-modem?


ingensnamn

Recommended Posts

Hej,

jag har ett Huawei E220 3G-modem som jag ansluter till internet med genom ett Telenor abb. via Tre:s mjukvara. Snyggt. Jag undrar om någon kan rekommendera ett program för att ansluta med, och som inte är skapat av en ISP? Ser gärna att det är så strippat som möjligt.

Följdfråga: påverkar det program man ansluter genom hastigheten på något sätt tro?

Tack på förhand:)

//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföringshastigheten är en överenskommelse mellan modemet och sändarmasten

och har inget direkt med programvaran att göra.

Jag är osäker på vad du menar med 'annat program'. Om du menar drivrutin så finns det att ladda ner

så att dongeln blir ett 'vanligt' modem. Kolla in följande länk/video för eventuella tips.

http://www.mydigitallife.info/2007/03/23/h...sdpa-usb-modem/

http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/lis...e=-1&id=736

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va kanske lite otydlig i första posten;). Vad jag menar med 'annat program' är ett program som inte kommer från t ex Tre eller Telenor. Jag kör nu med 3Connect-programvara för att koppla upp mig då den programvara Telenor använder sig av inte stöder Huawei E220. analogi: man kan ha olika program för att koppla sig mot en router, t ex D-link eller Netgear skickar med program, men som man aldrig (inte jag iaf) använder då de endast tar upp processorkraft och inte tillför något prestandamässigt. Undrar om det finns en avskalad variant för 3G-modem som kan rekommenderas?

Vad gäller modemet så har jag låst upp det och lagt in ny firmware så det ska vara 'obrandat'.

Tack för länkarna. ska kolla filmen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...