vivo Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Är det någon som kan tipsa om hur jag kan förhindra att datorn stänger av sig själv. jag har vindows vista ultimate installerat på min dator. jag har damsugit cpu:n och nätagget. Jag har ändrat så att datorn inte ska stängas av. Men efter inloggningen så dröjer det inte mer än någon minut innan den stänger av sig själv. HJÄLP... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 1. Stängs datorns nätaggregat av abrupt eller sker en kontrollerad 'Nedstängning' ? 2. Vad för åtgärd gör du för att direkt kunna starta upp den igen ? (Reset eller Strömbrytaren?) 3. Om du stannar i BIOS direkt i starten (tryck DEL), överlerver datorn då ? 4. Har du interna högtalaren kopplad så du hör BIOS-alarm om det skulle uppstå (hörs start-pipet) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts