Gå till innehåll

CD-DVD installation


PCGuiden

Recommended Posts

Jag undrar om man skaffar en minipc som det inte finns cdläsare på hur får jag då in min office 2007 skiva .... Kanske på ett USB minne , men kan man då få in flera program där?

Nu har jag ju dom flesta program som portable apps på en usb pinne som jag kan trycka in ... men om jag vill ha fullständiga office.

Någon som har kunskapen att hjälpa mig med detta.

Om andan skulle falla på och man skulle köpa en sådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det duy kan göra är att ladda ner den office ver du har och bara använda den nyckeln du fick med din CD..

Ladda ner office 2007 Trail: http://trial.trymicrosoftoffice.com/trials...p;culture=sv-SE

sen sa du bara skriva inn Cd-keyn du fick innan du laddade ner sen är det bara att starta tl.x Word och så får du en dialog om att du ska regga online gör det. Exita Word öppna det igen och den vill att du ska skriva in en full ver nyckel. annars kan du bara använda programet X antal gånger innan funktioner stängs ner..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopiera bara filerna från skivan till ditt USB-minne och sätt in i datorn så installerar du som vanligt. Du kollar ju bara i autorun.inf vilken fil som skulle köras automatiskt om den satt på en skiva, det är bara att köra igång den så funkar det. Såhär har jag gjort med exakt alla mina saker, jag har flera hundra program, extraherade från skivan som ligger på en egen partition och väntar på att bli installerade när jag vill.

Jag har aldrig behövt mounta skivor, och jag tycker bara det är en primitiv sak som sänker prestandan. Allt man gör är helt enkelt att öppna iso-filen med valfritt arikveringsprogram och extrahera filerna som om det vore en vanlig zip-fil, sen har du skivans filer och kan köra dom helt nativt utan någon emulering genom mountprogram. Har typ 30 moderna PC-spel extraherade på partitionen med isntallationsfiler och har aldrig behövs mounta som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det duy kan göra är att ladda ner den office ver du har och bara använda den nyckeln du fick med din CD..

Ladda ner office 2007 Trail: http://trial.trymicrosoftoffice.com/trials...p;culture=sv-SE

sen sa du bara skriva inn Cd-keyn du fick innan du laddade ner sen är det bara att starta tl.x Word och så får du en dialog om att du ska regga online gör det. Exita Word öppna det igen och den vill att du ska skriva in en full ver nyckel. annars kan du bara använda programet X antal gånger innan funktioner stängs ner..

Låter omständigt kör med Office 2007 på min usb sticka istället det får funka bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det kan hjälpa dig men har du testat portabla versionen av Open Office?

http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable

Kör själv Open Office faktiskt, det klarar det mesta som MS Office klarar.

jepp kör det från min portable Apps pinne

bra att ha båda, har en i klubben som har förmågan att göra odt filer och det funkar mindre bra i Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopiera bara filerna från skivan till ditt USB-minne och sätt in i datorn så installerar du som vanligt. Du kollar ju bara i autorun.inf vilken fil som skulle köras automatiskt om den satt på en skiva, det är bara att köra igång den så funkar det. Såhär har jag gjort med exakt alla mina saker, jag har flera hundra program, extraherade från skivan som ligger på en egen partition och väntar på att bli installerade när jag vill.

Jag har aldrig behövt mounta skivor, och jag tycker bara det är en primitiv sak som sänker prestandan. Allt man gör är helt enkelt att öppna iso-filen med valfritt arikveringsprogram och extrahera filerna som om det vore en vanlig zip-fil, sen har du skivans filer och kan köra dom helt nativt utan någon emulering genom mountprogram. Har typ 30 moderna PC-spel extraherade på partitionen med isntallationsfiler och har aldrig behövs mounta som sagt.

tack skall kolla det i helgen skall köpa några usb minnen ... eller man kanske kan mappa dom och köpa ett stort minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...