Gå till innehåll

Bluetooth och usb-enheter fungerar inte


Recommended Posts

Igår satt jag på mitt jobb på mitt mobila internet på laptopen (har internetuppkopplingen via bluetooth från mobilen). Plötsligt slutade usb-musen att fungera och kort därefter dog internet. Efter det gick det inte längre att hitta någon bluetooth-enhet, varken mobiltelefoner eller handsfree. Efter ett tag skulle jag skriva ut ett dokument och upptäckte att även skrivaren klassades som "usb-enhet okänd" och inte gick att använda.

Väl hemma fungerade inte hemmaskrivaren heller och den externa backup disken jag har kunde läsas via utforskaren, men själva backup-programmet hittade inte disken. Vårt trådlösa internet fungerar utan anmärkning förutom att jag inte kan skicka några mail. Ta emot går bra, men när jag ska skicka så ligger den bara och tuggar på sänd hur länge som helst tills jag avbryter.

Jag har systemåterställt till den 29/4 utan någon förbättring. Windows är uppdaterat 29/4 och 1/5. Har scannat för virus och spywares utan att hitta något.

Jag har letat runt på olika forum efter liknande problem och lösningar, men hittar inget som motsvarar mina problem. Har därför inte vågat mig på att plocka bort alla usb-enheter o.s.v. Inga problem med CD/DVD enheten.

Uppgifter:

Sony Vaio VGN-FW21E

Windows Vista

Extern hårddisk Maxtor onetouch III

E-post Mozilla Thunderbird

Mobilt bredband genom sammankoppling med Nokia PC Suite (som jag satt på när allt började)

Skrivare på jobb: Brother HL-2040

Skrivare hemma: Brother DCP-135C Printer

Problemrapporter:

SyncService (hör till Nokia PC Suite) slutade fungera 30/4-09 kl.11.40

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: SyncServices.exe

Programversion: 1.0.0.1

Programtidsstämpel: 437296fe

Namn på felmodul: unknown

Modulens version: 0.0.0.0

Tidsstämpel för felmodul: 00000000

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 00000000

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Språkvariant-ID: 2077

Extra information om problemet

Bucket-ID: 305239136

Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework Host Process, process timeout 30/4-09 kl. 11.36

Beskrivning

The Windows User-Mode Driver Framework detected that a driver host-process did not complete a critical operation within the allowed timeout period.

This report contains information about the process and the drivers running within and will be used to improve the quality of these drivers.

Problemsignatur

Händelsenamn: WUDFHostProblem

EventClass: HostProblem

Problem: HostTimeout

DetectedBy: 2

UMDFVersion: 6.0.6001.18000. (longhorn_rtm.080118-1840)

ExitCode: 103

Operation: 0

Message: 6

Status: ffffffff

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Språkvariant-ID: 2077

Extra information om problemet

Bucket-ID: 158183225

Vad behöver ni mer för information? :)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår satt jag på mitt jobb på mitt mobila internet på laptopen (har internetuppkopplingen via bluetooth från mobilen). Plötsligt slutade usb-musen att fungera och kort därefter dog internet. Efter det gick det inte längre att hitta någon bluetooth-enhet, varken mobiltelefoner eller handsfree. Efter ett tag skulle jag skriva ut ett dokument och upptäckte att även skrivaren klassades som "usb-enhet okänd" och inte gick att använda.

Väl hemma fungerade inte hemmaskrivaren heller och den externa backup disken jag har kunde läsas via utforskaren, men själva backup-programmet hittade inte disken. Vårt trådlösa internet fungerar utan anmärkning förutom att jag inte kan skicka några mail. Ta emot går bra, men när jag ska skicka så ligger den bara och tuggar på sänd hur länge som helst tills jag avbryter.

Jag har systemåterställt till den 29/4 utan någon förbättring. Windows är uppdaterat 29/4 och 1/5. Har scannat för virus och spywares utan att hitta något.

Jag har letat runt på olika forum efter liknande problem och lösningar, men hittar inget som motsvarar mina problem. Har därför inte vågat mig på att plocka bort alla usb-enheter o.s.v. Inga problem med CD/DVD enheten.

Uppgifter:

Sony Vaio VGN-FW21E

Windows Vista

Extern hårddisk Maxtor onetouch III

E-post Mozilla Thunderbird

Mobilt bredband genom sammankoppling med Nokia PC Suite (som jag satt på när allt började)

Skrivare på jobb: Brother HL-2040

Skrivare hemma: Brother DCP-135C Printer

Problemrapporter:

SyncService (hör till Nokia PC Suite) slutade fungera 30/4-09 kl.11.40

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: SyncServices.exe

Programversion: 1.0.0.1

Programtidsstämpel: 437296fe

Namn på felmodul: unknown

Modulens version: 0.0.0.0

Tidsstämpel för felmodul: 00000000

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 00000000

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Språkvariant-ID: 2077

Extra information om problemet

Bucket-ID: 305239136

Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework Host Process, process timeout 30/4-09 kl. 11.36

Beskrivning

The Windows User-Mode Driver Framework detected that a driver host-process did not complete a critical operation within the allowed timeout period.

This report contains information about the process and the drivers running within and will be used to improve the quality of these drivers.

Problemsignatur

Händelsenamn: WUDFHostProblem

EventClass: HostProblem

Problem: HostTimeout

DetectedBy: 2

UMDFVersion: 6.0.6001.18000. (longhorn_rtm.080118-1840)

ExitCode: 103

Operation: 0

Message: 6

Status: ffffffff

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Språkvariant-ID: 2077

Extra information om problemet

Bucket-ID: 158183225

Vad behöver ni mer för information? :)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Om du kollar i "enhetshanteraren" är där tex bluetooth enheten aktiverad fortfarande? är någon annan enhet avaktiverad ex ljudkort eller liknande?

Kolla det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget står som avaktiverat, men någon bluetooth hittar jag inte över huvudtaget.

skumt.. har tittat lite i "knowledge database" på vaios support men finner inget liknande, det är kanske dags att ringa dom och gaffla lite, har du någon garanti kvar?

Grejen är att jag har själv en vaio, fast en annan modell och den har varit lite skum med både wifi ljudkort och bluetooth, men detta var en kombination av fel i bios och en drivrutin som va knasig, uppstod oxå efter en windows uppdatering av någon anledning.

Detta avhjälptes med nytt bios och två nya drivare som sony själva gav ut som hjälp på en rad problem de hadde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt.. har tittat lite i "knowledge database" på vaios support men finner inget liknande, det är kanske dags att ringa dom och gaffla lite, har du någon garanti kvar?

Grejen är att jag har själv en vaio, fast en annan modell och den har varit lite skum med både wifi ljudkort och bluetooth, men detta var en kombination av fel i bios och en drivrutin som va knasig, uppstod oxå efter en windows uppdatering av någon anledning.

Detta avhjälptes med nytt bios och två nya drivare som sony själva gav ut som hjälp på en rad problem de hadde.

Aj då. Ja, jag måste väl ringa dem på måndag. Nackdelen är att jag inte tror att den finska servicen talar svenska och jag kan inte tala finska, men det löser sig. :) Ja, garanti finns det kvar. Köpte denna i december-08.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då. Ja, jag måste väl ringa dem på måndag. Nackdelen är att jag inte tror att den finska servicen talar svenska och jag kan inte tala finska, men det löser sig. :) Ja, garanti finns det kvar. Köpte denna i december-08.

Joho.. måste finnas minst en svensktalande på den finska supporten, alla Finnar jag känner kan prata svenska :) och de är ändå från helt olika delar av Finland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joho.. måste finnas minst en svensktalande på den finska supporten, alla Finnar jag känner kan prata svenska :) och de är ändå från helt olika delar av Finland.

Jodå, många finnar kan nog svenska. Frågan är om kombinationen svensktalande finnar - Sony support är så allmänt förekommande. ;)

Tack för hjälpen! Finns det mer jag kan göra så kom gärna med förslag! Det är länge kvar till måndag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...