Bossebau Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Hej Har installerat Battlefield 2 på min dator men när jag försöker starta det får jag upp följande meddelande: " Stoppa i rätt spelskiva till Battlefield 2, klicka på OK och starta om programmet" Både spel och serienummer är lagliga. Fick information vid installation av spelet att det endast var testat på XP och då jag har Vista undrar jag om detta kan vara en del av problemet. Har någon vetskap om mitt problem tar jag tacksamt emot hjälp då min som gärna vill spela detta spel. Mvh Bossebau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 (edited) Kan vara en ide att börja med att patcha det till 1.41 alt 1.50 (beta) den sistnämda med "utökad vista stöd" Avinstallera / avaktivera deamon-tools eller liknande program för dessa gillar EA att lägga in fel p.g.a t.ex som det är i sims.. Edited May 2, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bossebau Posted May 2, 2009 Author Share Posted May 2, 2009 Hej Vill bara tacka si3rra för de två olika patcharna. 1.50 tycks ha löst problemet till min sons stora glädje. Mvh Bossebau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Vad roligt att det fungerade! Såg att patchen var ganska stor att ladda ner, men det kan det vara värt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts