Gå till innehåll

Rörigt system + install sp 2 + minnesanvändning


margrehte

Recommended Posts

Sen jag provade sp 2 release och var tvungen att avinstallera densamma så går jag och grunnar på att jag måste (men hur) rensa systemet innan installation av sp 2 .

Datateknikern installerade bara 2 gb minne och ville inte säga varför jag inte fick 3 som jag ville ha ( införskaffade nybörjardator med vilje pgv ovana)men det bekräftade inte teknikern att det var därför ) 1: har fått bekräftat av olika program att det är felinställningar + en hel del som inte skall vara i datorn och pga detta så skulle det skita sej med sp 2.

2:har uppgraderingsskiva "från home basic (1 gb) till premium (kräver 1gb ) och denna skiva vet jag är det enda som fixar städa upp i datorn/ändra inst/uppdatera det som behövs dvs bäddar för sp 2 .

3: F-secure (1gb) kräver mycket minne men går att göra anpassad installation så inte tar upp så mycket resurser.Jag får det till att det behövs 3 gb minne om jag väljer att rensa med uppgraderingsskivan så vad kan jag göra för att få ned minnesanvändning (inaktivera/avinstallera ?) el vad ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen jag provade sp 2 release och var tvungen att avinstallera densamma så går jag och grunnar på att jag måste (men hur) rensa systemet innan installation av sp 2 .

Datateknikern installerade bara 2 gb minne och ville inte säga varför jag inte fick 3 som jag ville ha ( införskaffade nybörjardator med vilje pgv ovana)men det bekräftade inte teknikern att det var därför ) 1: har fått bekräftat av olika program att det är felinställningar + en hel del som inte skall vara i datorn och pga detta så skulle det skita sej med sp 2.

2:har uppgraderingsskiva "från home basic (1 gb) till premium (kräver 1gb ) och denna skiva vet jag är det enda som fixar städa upp i datorn/ändra inst/uppdatera det som behövs dvs bäddar för sp 2 .

3: F-secure (1gb) kräver mycket minne men går att göra anpassad installation så inte tar upp så mycket resurser.Jag får det till att det behövs 3 gb minne om jag väljer att rensa med uppgraderingsskivan så vad kan jag göra för att få ned minnesanvändning (inaktivera/avinstallera ?) el vad ???

Okey jag behöver inget svar. Jag har fixat datorn och den är som ny och nu bestämt mej för (lagt handen på bibeln och svurit) att låta datorn sköta sej själv dvs inte ladda ner program som ccleaner eller andra hjälpprogram utan bara använda de som finns i datorn, inte försöka åtgärda alla fel i loggboken, skall bara se till att datorn är fri från otyg ( tack vare malou så finns nu wot installerad i webbläsaren och bidrar till mindre otyg förhoppningsvis ).

Bara det att systemet har vanan att spara precis allt och ingenting som till slut tynger ner datorn rejält och gör datorn knepig, skillnaden märks tydligast när man gjort en nyinstallation, det är som natt o dag, som sagt var så låter jag nu datorn sköta sej själv (nästan ) och ser framtiden an med tillförsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...