Gå till innehåll

Windows 7 och ghostprogram


Gäst Lasseska

Recommended Posts

Gäst Lasseska

Jag och även en del andra här på forumet har haft problem med att använda Ghost program i 7:an.

Jag har hittat en lösning på detta.

Vid installation av Windows 7 så görs automatiskt en typ dold partition på ca 100 MB.

Vid installationen av 7:an (avancerat) väljer du att ta bort den, då blir det istället "oallokerat utrymme".

De filerna som skulle ha legat där läggs då automatiskt under C: istället.

Så enkelt var det. Har testat detta på flera burkar nu och det funkar kanon att ghosta.

Jag använder AcronisTrueImage.

MVH Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden och lite offtopic, vad är den här 100 mb första partitionen för något nytt dem hittat på?

Admin får gärna splitta tråden om det är för OFFtopic. tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och även en del andra här på forumet har haft problem med att använda Ghost program i 7:an.

Jag har hittat en lösning på detta.

Vid installation av Windows 7 så görs automatiskt en typ dold partition på ca 100 MB.

Vid installationen av 7:an (avancerat) väljer du att ta bort den, då blir det istället "oallokerat utrymme".

De filerna som skulle ha legat där läggs då automatiskt under C: istället.

Så enkelt var det. Har testat detta på flera burkar nu och det funkar kanon att ghosta.

Jag använder AcronisTrueImage.

MVH Lasse

Har kört samma "tips" sen bygge 7000. Själv använder jag Drive Clone Pro 5. Har funkat klockrent för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...