Guest Lasseska Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag och även en del andra här på forumet har haft problem med att använda Ghost program i 7:an. Jag har hittat en lösning på detta. Vid installation av Windows 7 så görs automatiskt en typ dold partition på ca 100 MB. Vid installationen av 7:an (avancerat) väljer du att ta bort den, då blir det istället "oallokerat utrymme". De filerna som skulle ha legat där läggs då automatiskt under C: istället. Så enkelt var det. Har testat detta på flera burkar nu och det funkar kanon att ghosta. Jag använder AcronisTrueImage. MVH Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Lånar tråden och lite offtopic, vad är den här 100 mb första partitionen för något nytt dem hittat på? Admin får gärna splitta tråden om det är för OFFtopic. tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag och även en del andra här på forumet har haft problem med att använda Ghost program i 7:an.Jag har hittat en lösning på detta. Vid installation av Windows 7 så görs automatiskt en typ dold partition på ca 100 MB. Vid installationen av 7:an (avancerat) väljer du att ta bort den, då blir det istället "oallokerat utrymme". De filerna som skulle ha legat där läggs då automatiskt under C: istället. Så enkelt var det. Har testat detta på flera burkar nu och det funkar kanon att ghosta. Jag använder AcronisTrueImage. MVH Lasse Har kört samma "tips" sen bygge 7000. Själv använder jag Drive Clone Pro 5. Har funkat klockrent för mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts