Bossebau Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Hej Har en HP Pavilion t3730 med AMD Dual 3800 processor och moderkortet är ett NODUSM3 MB-1234567890 (ASUS el ASUTEK) med 3 GB ram samt ett nätaggregat vid namn (har jag för mig) Betsec på 300 watt samt ett Nvidia GeForce 8600 GT grafikkort. Operativsystem är Vista Home Premium 32-bit. Vill gärna förbättra datorns prestanda med ett kraftigare nätaggregat samt en snabbare processor och grafikkort då dagens spel är ganska krävande. Och min fråga är som följer: Måste jag även byta moderkort eller kan jag använda mig av det jag har eller skulle det löna sig mer att köpa en ny dator? Mvh Bossebau....Glad amatör vad det gäller datorer men som lär sig lite för varje dag som går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 tvivlar på att du vinner så mycket på att byta processor den här verkar vara den värsta du kan använda "Athlon 64 X2 up to 5000+" iallafall om det här är ditt moderkort http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3361624 tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts