Gå till innehåll

Datorn startar om.


Lillstenis

Recommended Posts

Hej, jag har lite problem med datorn....skärmen blir bara svart och den restartar, ingen bsod, och sen funkar datorn fint igen. Processorn ligger på 40-45C och grafikkortet på 55-60C på spel, inget fel på RAM och nätverkskortet funkar fint. Någon idé på vad som kan orsaka detta? Hjälp vore nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har lite problem med datorn....skärmen blir bara svart och den restartar, ingen bsod, och sen funkar datorn fint igen. Processorn ligger på 40-45C och grafikkortet på 55-60C på spel, inget fel på RAM och nätverkskortet funkar fint. Någon idé på vad som kan orsaka detta? Hjälp vore nice!

börja med att stänga av automatisk omstart

högerklicka på den här datorn > egenskaper > avancerat > start o återställning > kryssa ur starta om automatiskt.

Nu kmr du få bluescreen istället och det kmr stå vilken fil som jävlas.

Sen testar du den här länken..........

http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja med att stänga av automatisk omstart

högerklicka på den här datorn > egenskaper > avancerat > start o återställning > kryssa ur starta om automatiskt.

Nu kmr du få bluescreen istället och det kmr stå vilken fil som jävlas.

Sen testar du den här länken..........

http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html

Det funkade inte, skärmen blir fortfarande bara svart innan den startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade liknande problem när jag hade satt i lite nya grejer i en dator förut det visade sig att nätaggregatet var för klent

tub

Jag har ett nätagg på 650W :\ Borde väl vara tillräckligt då det funkat i ~1 år med sakerna tills nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nepp. Jag har testat men allting funkar som det ska säger memtest.

Det verkar jo skumt faktisk, om din installation fungerade innan och inget nytt HW har stoppats in, kanske du får plocka bort allt det går och starta upp med bara basishardware och efterhand koppla på dina olika perifera grejer.

Det kan vara fel på DVD, någon sekundärHD eller gud vet vad.

Att få svart skärm & omstart pekar mot något hardwarefel, någon hardwarekonflikt eller liknande.

Om du har ett Image, försök att lägga på det efter att ha sparat nya dokument & foto, då kan du se om det är ett systemrelaterat problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar jo skumt faktisk, om din installation fungerade innan och inget nytt HW har stoppats in, kanske du får plocka bort allt det går och starta upp med bara basishardware och efterhand koppla på dina olika perifera grejer.

Det kan vara fel på DVD, någon sekundärHD eller gud vet vad.

Att få svart skärm & omstart pekar mot något hardwarefel, någon hardwarekonflikt eller liknande.

Om du har ett Image, försök att lägga på det efter att ha sparat nya dokument & foto, då kan du se om det är ett systemrelaterat problem.

Skulle kunna testas. Min DVD verkar funka fint då jag kan använda den, jag har bara en HD på 650GB. Saken är ju den att sakerna jag satt in är liksom 1 år gamla, man tycker ju att det borde ha hänt lite tidigare än 1 år senare.

Edit; Om jag t.ex försöker logga in på WoW så medans den laddar spelet så svarar inte spelet och spelet blir "svart"(man kan tabba ur) men efter 1 minut, vilket är överdrivet långtid, så funkar det igen.

Edit2; Satte i ett RAM till, (tot. 4 gb) och ~15 minuter efter det så fick jag svart skärm...Får se hur det går med 3GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna testas. Min DVD verkar funka fint då jag kan använda den, jag har bara en HD på 650GB. Saken är ju den att sakerna jag satt in är liksom 1 år gamla, man tycker ju att det borde ha hänt lite tidigare än 1 år senare.

Edit; Om jag t.ex försöker logga in på WoW så medans den laddar spelet så svarar inte spelet och spelet blir "svart"(man kan tabba ur) men efter 1 minut, vilket är överdrivet långtid, så funkar det igen.

Edit2; Satte i ett RAM till, (tot. 4 gb) och ~15 minuter efter det så fick jag svart skärm...Får se hur det går med 3GB.

Om du har ett annat grafik-kkort där passar i burken, försök att byta för att se det inte är grafik-kortet där trilskas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mera på om grafikrammen strular, då kan det vara bra att testa med ett annat/gammalt kort någon timme för att se om samma omstart visar sig.

Annars kanske du kan lägga på "Everest" från Lavalys, där kan man se många loggar snabbt och leta fram eventuella konflikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...