Gå till innehåll

uppackning winrar/uppdelat pga utrymme/hur gå vidare ?


margrehte

Recommended Posts

Hoppas rätt att jag nu byter från hårdvara till win 7 även om samma bekymmer.Winrar var perfekt till win7-isofilen,

men när winrar packade upp sej själv i usbminnet + win 7 så räckte inte utrymmet till varför jag stoppade och sparade till winrar arkiv,

efter 20 min kommer ruta igen att utrymme för lite varpå jag klickade så filer laddades ner från usb till c: users/ temp mapp, sen ville winrar skicka till e-post varvid jag fick installera windows live,

fick inte upp någon ruta från winrar med fråga om det skulle skickas efter det så jag åkte och handlade, väl tillbaka hemma så till min förvåning ser jag att usb-minnet jobbar för fullt ???.

Inhandlat sandisk Cruzer Micro usb 2.0 Flashdrive 8 gb med u3 / inhandlat dvd- rw 4.7 OCH hur fortsätter jag nu på bästa sätt detta ock med tanke på att filen är splittrad disk : k :usb /+ c:/ temp ???

blir förvirrad när det talas om att nåt skall till roten och nåt "hänga fritt" vill hels slippa sistnämnda. Snälla snälla hjälp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd papperskorgen till de delar av ISO-filen du har på olika ställen, och ladda hem en ny fil.

För mig tog det bara 8 min innan jag hade min nedtankad.

Tack gebe , kunde dock inte radera på något sätt i winrar + att winrar kidnappat andra filer i systemet så jag fick avinstallera winrar + ccleaner, gogglat och buden är olika dvs några säger "packa upp o bränn andra att bränna direkt som imagefil,

vid googling hamna jag på det svar du gav malou i januari så har jag nu förstått rätt så gör jag detta i morgon 1: installera deepburner 2: ställ in deepburner på att bränna i fast hastighet e.x 4 x så det inte går för fort 3: välj " write image file too disc " ny ruta och välj då "source " som är isofilen. Kommentar på detta någon ?

sedan vid uppstart och installation skall man när svart ruta kommer upp med text "start in windows " ta ut skivan varvid installationen fortsätter, kommentar någon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du göra? bränna windows 7 ison till en CD eller?

Ladda ner ISOn

Bränn ISOn/Imagefilen med te.x IMGBurner eller annat

Boota från CD första gången datorn startar upp (Press a key to start från CD... eller vad det nu står)

Det borde räcka så... men som sagt är jag lite osäker på vad du vill använda ditt USB-minne till då du även har DVD-skivor och så kommer Winrar in o...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du göra? bränna windows 7 ison till en CD eller?

Ladda ner ISOn

Bränn ISOn/Imagefilen med te.x IMGBurner eller annat

Boota från CD första gången datorn startar upp (Press a key to start från CD... eller vad det nu står)

Det borde räcka så... men som sagt är jag lite osäker på vad du vill använda ditt USB-minne till då du även har DVD-skivor och så kommer Winrar in o...

Nåt vajsing med Dvd-enheten så jag har precis gjort ett bootbart usb-minne (funkade till 100 % )( sandisk Cruser Micro 8 GB ) lite bekymrad över den starka säkerhetsvarningen för "Activex DLM Control Akamai som behövs för nedladdning av WIN7 " är Akamai okey ? aktiverat u3 och valt verktyget för att kunna lägga in program i usb"et , inte riktigt klar över vad jag gör när windows 7 ligger på "hämtade filer " mer än att isofilen skall extraheras och in i roten på usb-minnet, har avinstallerat winrar eftersom den var dum och har inte heller daemons tool, ????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skulle boota från usb-minnet fick jag i bootmenyn 8 val och har testat alla så behöver väl ändra nåt i bios men vad ???

dessa fick jag att välja på : sata:3m - wdc

cd/dvd: 33-atapi dvd

usb sandisk cruzer

usb sandisk cruser

usb generic usb sd reader

usb generic usb cf reader

usb generic usb sm reader

usb generic usb ms reader

testat alla som sagt var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW och WOW igen. Skulle inte boota från usb-minnet och det blev jag varse när jag vågade klicka på setup och installationen av windows 7 satte igång direkt, gick blixtsnabbt från start till färdiginstallerat, förvånad när alla specialgrejor är igång och ändå plenty of memory oanvänt, undrar varför inte "viloläget" fanns i diskrens ? tyst i huset och ensam så hoppa jag till när jag klicka på hjälpmedel och en röst hördes beskriva hjälpmedlen. Om någonting från windows 7 finns utanför disk- D: så kan det väl tas bort ?, " 7Z " har ju sparat ?. I usb-minnet finns ju kvar och kan jag använda usb-minnet som backup då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...