Gå till innehåll

bugg i cfp.exe/ccleaner/my wot/comodore toolbar/flash m.m


margrehte

Recommended Posts

Kan jag/behöver jag " my wot" när jag har comodore toolbar ? eller ta bort toolbar och bara" ha my wot" ?

funkar ccleaner i windows 7 ?

behöver flash/ shockwawe/ java och funkar samma versioner till windows 7 rc ???

comodore upptäckt bugg i cfp.exe ?

comodore scannar även C: disk där F-secure härskar, skall jag ändra eller bra med dubbelt skydd ?

fick varning ang guard 32.dll ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Har du två säkerhetspaket installerade (F-Secure & Comodo Internet Security)?

Avinstallera det du inte använder.

Man skall aldrig ha två säkerhetspaket installerade samtidigt. Det är bäddat för konflikter.

Kan jag/behöver jag " my wot" när jag har comodore toolbar ? eller ta bort toolbar och bara" ha my wot" ?

Själv föredrar jag WOT.

fick varning ang guard 32.dll ?

Den tillhör CIS (Comodo) Brandvägg

http://www.bleepingcomputer.com/startups/g....dll-20821.html

comodore upptäckt bugg i cfp.exe ?

Denna tillhör också CIS Brandvägg

http://www.bleepingcomputer.com/startups/cfp.exe-20812.html

funkar ccleaner i windows 7 ?

behöver flash/ shockwawe/ java och funkar samma versioner till windows 7 rc ???

Alla dessa fungerar med Windows 7 RC.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Har du två säkerhetspaket installerade (F-Secure & Comodo Internet Security)?

Avinstallera det du inte använder.

Man skall aldrig ha två säkerhetspaket installerade samtidigt. Det är bäddat för konflikter.

Själv föredrar jag WOT.

Den tillhör CIS (Comodo) Brandvägg

http://www.bleepingcomputer.com/startups/g....dll-20821.html

Denna tillhör också CIS Brandvägg

http://www.bleepingcomputer.com/startups/cfp.exe-20812.html

Alla dessa fungerar med Windows 7 RC.

MVH/Malou

Svenska SpywareHunters Teamet: Svenska Windows 7 RC Betatestare

Grupp: Moderator

Antal inlägg: 1782

Medlem sedan: --

Från: Töreboda

Medlemsnummer: 1901

Hej margrehte!

Har du två säkerhetspaket installerade (F-Secure & Comodo Internet Security)?

Avinstallera det du inte använder.

Man skall aldrig ha två säkerhetspaket installerade samtidigt. Det är bäddat för konflikter ...Dom är åtskilda dvs C: disk ( w.basic) är ett system och D:disk (windows 7 ) ett eget system varför jag får installera my wot/flash/ foxit reader m.m även på D: disk...en grej var kul och det var nånting med nvidia drivrutin som inte passade och dan efter kom update med ny ( prerelease nåt ) windows 7/comodore sköter själv det som inte är bra, talar om vad som behövs och ber mej trycka på knapp om jag vill fixa det :-) .. visst skulle jag kunna testa om det går att installera det och det paketet i systemet men varför när ni är så kunniga här o dessutom kan jag slippa bekymmer av ena eller andra slaget :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh så korkad jag är, klickade på länken du gav ang bugg i cfp och kom då till vad jag trodde var comodos sida med fix att klicka på för att åtgärda

buggen (som microsoft har liknande fix ) klickade och helt plötsligt så scannar uniblue 2009 datorn efter error, den hittar 36 fel och åtgärdar 15 av

dom, resten vill dom ha betalt för att åtgärda men då vill dom ha kreditkortets nummer + 3 sista på baksidan vilket jag inte vågar fast grönt i

adressfönstret , inte orolig för otyg då jag känner igen uniblue sen tidigare fast att lämna ut kreditskortsnr till dom vågar jag inte.

Fort som attan skall jag nu avinstallera comodos toolbar och in med " my wot "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på dina svar Malou och gick därför in på " dator "

och det märkliga hände att när jag dubbelklickade på C:disk och sen på ccleaner så la den sej direkt i aktivititsfältet ( fast i engelsk version ) så snabbt av med uniblue+ toolbar,

så du menar att jag kan göra så även med resten av programmen och även med F-secure ??? har ju läst på nätet + igår pratat med F-secure support att ettochsamma program behövs installeras både i C: + D : ??? .

Hoppas du svarar snabbt och tusen tack för hjälp, ps, testade länken igen och samma sak hände. Ds, kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på dina svar Malou och gick därför in på " dator "

och det märkliga hände att när jag dubbelklickade på C:disk och sen på ccleaner så la den sej direkt i aktivititsfältet ( fast i engelsk version ) så snabbt av med uniblue+ toolbar,

så du menar att jag kan göra så även med resten av programmen och även med F-secure ??? har ju läst på nätet + igår pratat med F-secure support att ettochsamma program behövs installeras både i C: + D : ??? .

Hoppas du svarar snabbt och tusen tack för hjälp, ps, testade länken igen och samma sak hände. Ds, kram

[/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nu gjorde jag det igen dvs klickar på fisken som finns på skrivbordet för att komma ut på nätet ( funkar inte så bra ) Nä ccleaner var borta från dator`n när jag kom tillbaka men kan ju kalla på den vid behov :-D så om jag gör samma med java så skulle jag väl få göra det varje gång jag skall ut på nätet dvs kalla på den (kom nu o fot ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Du får ursäkta mig här men jag har läst dina inlägg ett antal gånger nu och förstår inte riktigt vad du pratar om.

Allt är huller om buller. Du tar upp än det ena än det andra i en salig röra.

Det är otroligt svårt att hjälpa då du inte klargör noggrant och en sak i taget.

Jag förstår inte riktigt vad du håller på med?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Du får ursäkta mig här men jag har läst dina inlägg ett antal gånger nu och förstår inte riktigt vad du pratar om.

Allt är huller om buller. Du tar upp än det ena än det andra i en salig röra.

Det är otroligt svårt att hjälpa då du inte klargör noggrant och en sak i taget.

Jag förstår inte riktigt vad du håller på med?

MVH/Malou

Jag fick igång windows 7 igår och håller nu på att anpassa till mina behov, jag kan ju köra try and error metoden förståss men kan ju inte starta ny tråd för varje fråga, kanske markera frågorna med nr. Shockwawe stöder inte windows 7 så vill jag spela på kingen är det bara att starta om datorn och köra på C: disk, ursäkta om jag gjort dej lika snurrig som jag är själv, frågor väcker lätt nya frågor i ett ämne. Nu skall jag börja med try and error metoden så kommer förhoppningsvis inte störa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Skall försöka att bena ut lite här så det blir någon ordning och reda här.

Oh så korkad jag är, klickade på länken du gav ang bugg i cfp och kom då till vad jag trodde var comodos sida med fix att klicka på för att åtgärda

buggen (som microsoft har liknande fix ) klickade och helt plötsligt så scannar uniblue 2009 datorn efter error, den hittar 36 fel och åtgärdar 15 av

dom, resten vill dom ha betalt för att åtgärda men då vill dom ha kreditkortets nummer + 3 sista på baksidan vilket jag inte vågar fast grönt i

adressfönstret ,

Ok.

Uppenbarligen så har du gått in på de länkar som jag bifogade som enbart var i informatinssyfte och på dessa sidor så har du gått vidare med att klicka på ytterligare länkar som har med Try a registry Scan och där fått upp Uniblue scan.

Skrev jag något om att du skulle göra så?

Dina båda diskar har de något samröre med varandra eller är de åtskilda åt?

Jag tänker då på det du uppger i ett av dina inlägg där F-Secure-supporten uppgett att F-Secure skall installeras på båda. Förstår inte riktigt här.

Är F-Secure installerad på båda diskarna?

Samt CIS på ena disken där du nu har Windows 7?

Comodo Toolbar kan du avinstallera via kontrollpanelen lägg till/ta bort.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen!

Vidare:

Då du installerade Windows 7 var då den disken formaterad eller fanns där program och dylikt på den?

Vilken version av Widows 7 har du installerat?

Tänk på att alla program/spel etc... kanske inte fungerar på windows 7.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Skall försöka att bena ut lite här så det blir någon ordning och reda här.

Ok.

Uppenbarligen så har du gått in på de länkar som jag bifogade som enbart var i informatinssyfte och på dessa sidor så har du gått vidare med att klicka på ytterligare länkar som har med Try a registry Scan och där fått upp Uniblue scan.

Skrev jag något om att du skulle göra så?

Dina båda diskar har de något samröre med varandra eller är de åtskilda åt?

Jag tänker då på det du uppger i ett av dina inlägg där F-Secure-supporten uppgett att F-Secure skall installeras på båda. Förstår inte riktigt här.

Är F-Secure installerad på båda diskarna?

Samt CIS på ena disken där du nu har Windows 7?

Comodo Toolbar kan du avinstallera via kontrollpanelen lägg till/ta bort.

MVH/Malou

Diskarna är åtskilda, fick ny regnyckel av F-secure (sa att det var rc-version ) men vid installation kom ruta upp att systemet inte stöddes varvid jag

ringde Telias F-support igen och han rådde mej att gå in på microsoft sida för kompatibilt virusprogram, gick istället in här och följde alla era inlägg

ang comodore och då var saken klar, så comodore ensam på D:disk och F-secure ensam på C:disk......................

D:disk var formaterad och klar.

Versionen är 7100.0.090421-1700 önskar dock du inte frågat om det för när jag (sitter på C-disk nu) gick in på dator och klicka på D:disk egenskaper så ser det konstigt ut dvs siffrorna som visar storleken börjar snurra framåt (som en klocka som går på tok för fort ) med en väldans fart + att jag ser flera usb-beteckningar som inte bör vara där, jag laddade ner iso-filen till usb-minnet och sen med winrar`s hjälp packa upp och till D:disk för installation där. Förlåt men nu är jag ännu virrigare och ber dej ha överseende med mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen margrehte!

så comodore ensam på D:disk och F-secure ensam på C:disk......................

D:disk var formaterad och klar.

Ok.

Du är väldigt säker på att F-Secure inte lägger sig i något på din andra disk där du har Windows 7 och Comodo Internet Security?

Och du har kontrollerat så att Comodo inte lägger sig i din C:disk där du har ditt andra operativsystem?

Versionen är 7100.0.090421-1700 önskar dock du inte frågat om det för när jag (sitter på C-disk nu) gick in på dator och klicka på D:disk egenskaper så ser det konstigt ut dvs siffrorna som visar storleken börjar snurra framåt (som en klocka som går på tok för fort ) med en väldans fart + att jag ser flera usb-beteckningar som inte bör vara där,

Om du bootar om datorn. Det vill säga du startar om datorn kan du då välja vilket operativsystem du vill komma in på?

För du startar väl inte upp Win7 från ditt tidigare operativsystem samt F-Secure?

Du skriver vidare:

jag laddade ner iso-filen till usb-minnet och sen med winrar`s hjälp packa upp och till D:disk för installation där.

Packade du upp ISO-filen med WinRar's hjälp på D:disken och sedan installerade där?

Låter väldigt märkligt i vilket fall.

Nu har jag själv inte två operativsystem installerade/två hårddiskar så jag kan inte bekräfta huruvida det ser ut om jag klickar och väljer egenskaper.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packade du upp ISO-filen med WinRar's hjälp på D:disken och sedan installerade där?

jag läste om olika sätt att handskas med iso-fil men fick till slut ge mej (efter blod svett ch tårar) och låta datorch winrar själva bestämma hur iso-filen skulle hanteras, winrar packar inte upp och installerar på samma ställe om jag minns rätt...

Du är väldigt säker på att F-Secure inte lägger sig i något på din andra disk där du har Windows 7 och Comodo Internet Security?

Jag har kollat inställningar i comodore men hittar inte var jag kan klicka bort C:disk från att scannas, är på gång att kolla F-secure/inställningar, hände inget när comodore gjorde full sökning av dator`n iallafall. Comodore syns inte i C:disk...

Om du bootar om datorn. Det vill säga du startar om datorn kan du då välja vilket operativsystem du vill komma in på ?

japp och windows 7 är först och vista andraval.

Nu har jag själv inte två operativsystem installerade/två hårddiskar så jag kan inte bekräfta huruvida det ser ut om jag klickar och väljer egenskaper.

Jag var ju bara tvungen att kolla D:disk egenskaper igen och jämföra med C: disk, D:disk var nu okey och siffrorna stod still, vid jämförelse med

C: disk kan jag glatt konstatera att allt är normalt med båda diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

jag läste om olika sätt att handskas med iso-fil men fick till slut ge mej (efter blod svett ch tårar) och låta datorch winrar själva bestämma hur iso-filen skulle hanteras, winrar packar inte upp och installerar på samma ställe om jag minns rätt...

Ok.

Skall låta detta vara osagt hur det går till då gällande USB & WinRar. Låter någon med mer erfarenhet utav detta ge en hjälpande hand om så behövs.

japp och windows 7 är först och vista andraval.

Jättebra.

Jag har kollat inställningar i comodore men hittar inte var jag kan klicka bort C:disk från att scannas, är på gång att kolla F-secure/inställningar, hände inget när comodore gjorde full sökning av dator`n iallafall. Comodore syns inte i C:disk...
Jag var ju bara tvungen att kolla D:disk egenskaper igen och jämföra med C: disk, D:disk var nu okey och siffrorna stod still, vid jämförelse med

C: disk kan jag glatt konstatera att allt är normalt med båda diskarna.

Med andra ord så är allt som det skall vara igen?

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord så är allt som det skall vara igen?

Ja nu är det lugnt i byxorna igen , niger och tackar för det och även för informationen om java 6/14, körde av /install på båda datorer samtidigt men väntar med windows 7. Inte bra för en virrig en som jag att ha flera system att sköta men men roligt är det, detta sagt med tanke på att jag såg det var 7zip som till slut fixade iso-filen ( testade flera ). Tack tack för god hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...