Gå till innehåll

IE 8 problem i XP


cjb

Recommended Posts

Problemet är att en sida jag skall in på (forum/spel sida i php fusion) inte laddar utan bara går in i en loop och står och hackar.

Detta händer mig när jag använder IE8 i XP, men det roliga är att andra kan komma in med exakt samma OS och webläsare vilket pekar på att det troligen är en inställnings sak.

Jag har prövat sätta ner både säkerhet och sekretess utan framgång men sedan vet jag inte vad jag skall testa, och de som kommer in vet inte heller vad som kan vara orsaken.

En annan sak som kanske kan vara till hjälp är att samma fenomen händer i IE8 på W7 när "protected mode" är påslagen, men om man stänger av "protected mode" kommer man in på sidan utan problem.

Eftersom jag behöver/vill komma in på sidan från dator som kör XP hade det varit bra om någon har en lösning på detta, tyvärr finns ju inte "protected mode" i IE under XP så att man enkelt bara hade kunnat stänga av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...