Sunshine Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 God eftermiddag! Har avinstallerat CIS via kontrollpanelen, men det visas ändå att den finns kvar i säkerhetscentrat..... Hur i fridens, kan man få bort allt av CIS? Installat Microsoft Security Essentials. Så både den och CIS visas som brandvägg! Tackar på förhand! Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 God eftermiddag!Har avinstallerat CIS via kontrollpanelen, men det visas ändå att den finns kvar i säkerhetscentrat..... Hur i fridens, kan man få bort allt av CIS? Installat Microsoft Security Essentials. Så både den och CIS visas som brandvägg! Tackar på förhand! Sunshine http://forums.comodo.com/help_for_v3/defen...;prev_next=prev finns en tråd för liknande problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Microsoft Security Essentials är väl bara ett antivirus o antispywareprogram CIS brandvägg kunde du ha kvar, o bara tagit bort antivirusdelen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 Microsoft Security Essentials är väl bara ett antivirus o antispywareprogramCIS brandvägg kunde du ha kvar, o bara tagit bort antivirusdelen! -Jo, jag vet, men vill testa på bara, utan något annat bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Jag brukar starta Windows i felsäkert läge och använda Revo Uninstaller. Hur det är med Säkerhetscentret vet jag dock ej, ty det har jag inaktiverat. Det finns på Comodos forum ett verktyg som städar bort resterna av CIS. Det är gjort av moderatorn och CIS-översättaren Ragwing. Annars går det utmärkt att göra som kal föreslog. Jag inaktiverade realtidsskanning i CIS och installerade MSE. Men, liksom frederik, ogillar jag uppdateringssystemet (som kräver att tjänsten Automatic Updates är igång), så det blev en kort testperiod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts