Gå till innehåll

Komma åt hela min stationära från netbooken


Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja kunna komma åt alla filer och dokument som jag har på min stationära dator från min netbook via hemnätverk. Jag vet att det går att länka ihop datorerna så att jag kan se särskilt utdelade mappar men jag skulle vilja ha tillgång till att bläddra på hela hårddisken utan att behöva flytta alla filer till delade mappen - går det att göra? Båda datorerna kör xp sp2, den ena med datorn som innehåller alla filer som jag vill komma åt är en stationär med anslutning till nätverket via "sladd" och den andra är en netbook med wifi anslutning.

Mvh / Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skulle vilja kunna komma åt alla filer och dokument som jag har på min stationära dator från min netbook via hemnätverk. Jag vet att det går att länka ihop datorerna så att jag kan se särskilt utdelade mappar men jag skulle vilja ha tillgång till att bläddra på hela hårddisken utan att behöva flytta alla filer till delade mappen - går det att göra? Båda datorerna kör xp sp2, den ena med datorn som innehåller alla filer som jag vill komma åt är en stationär med anslutning till nätverket via "sladd" och den andra är en netbook med wifi anslutning.

Mvh / Magnus

Dela ut hela hårddisken och se till att bägge datorerna ingår i samma "Arbetsgrupp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...