Gå till innehåll

Windows 7 billigare i EU än i USA!


Xophile

Recommended Posts

Hej!

Priserna på uppgraderingarna i USA är minst sagt lockande och nu läste jag att de kommer att bli *ännu* billigare inom EU trots att man får en fullversion (pga att MS inte vill/får leverera IE8 med i paketet vilket försvårar en uppgradering)

Källa (hittar dock ingen korrekt "källa till källan":

http://www.idg.se/2.1085/1.238068/microsof...et-pa-windows-7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Priserna på uppgraderingarna i USA är minst sagt lockande och nu läste jag att de kommer att bli *ännu* billigare inom EU trots att man får en fullversion (pga att MS inte vill/får leverera IE8 med i paketet vilket försvårar en uppgradering)

Källa (hittar dock ingen korrekt "källa till källan":

http://www.idg.se/2.1085/1.238068/microsof...et-pa-windows-7

Så länge Microsoft inte har avslöjat EXAKT vad priset för E-versionerna kommer att kosta (Home, Professional och Ultimate) i Europa så kan man inte säga att priserna kommer att vara lägre än uppgraderingspriserna (t.ex pre-order USD 49.99, USD 99,99 och 219,99, fullpriserna USD 199,99, USD 299,99 och USD 319,99)

Det går inte ens att förbeställa en fullprisversion från USA om du bor utanför USA.

NÄR Microsoft kommer att ange vad E-versionerna kommer att kosta i England och Sverige (åtminstone för mina behov) och när det börjar bli dags att kunna beställa (14 juli i England och 14 augusti i Sverige (?)) då kan man börja jämföra vad som är billigast.

En intressant detalj kan ju vara att få vet i förväg hur man har tänkt att anslutningen till internet skall gå till så att man får de senaste installationsfilerna i samband med installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant detalj kan ju vara att få vet i förväg hur man har tänkt att anslutningen till internet skall gå till så att man får de senaste installationsfilerna i samband med installationen.

Det tror jag inte man kommer lägga ner någon engergi på, man är väl bara tvungen att erbjuda ett alternativ till IE, sen om det är senaste eller ej..

i princip så borde man ju kunna erbjuda vad som helst, Lynx kanske i ett dos fönster :P

Någon som har rett ut ännu om "E" är Retal eller OEM och om det kommer att finnas ICKE "E" som retail / OEM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...