Gå till innehåll

Kan inte nå dn.se eller expressen.se med Internet Explorer 8


jonas78

Recommended Posts

Jag kan ej nå siterna dn.se eller expressen.se med Internet Explorer 8 pga något javascript fel på dessa sidor ... när jag rensar cache så kan jag nå dem ett tag ... tills de laddat ner något i min chache och så är det stopp igen .... någon som upplevt samma sak? Detta gälle rjust bara dn.se och expressen.se där jag tvingas använda fire fox .... alla andra siter fungerar i Internet Explorer 8

Detta får jag som svar:

urlfältet:

res://ieframe.dll/acr_error.htm#expressen.se,http://www.expressen.se/

Svar inuti webbläsaren:

Vi kunde inte ta dig tillbaka till expressen.se.

Internet Explorer har slutat försöka återskapa webbplatsen. Webbplatsen verkar ha fortsatta problem.

Detta kan du göra:

Gå till startsidan

Försök att återgå till expressen.se

Mer information

men rensar jag chachen fungerar det ett tag .... tills till synes en viss form av reklambanners har cachats ....sen är det kört igen ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att rensa med CCleaner och antivirusprogram, kan ju vara något spionprogram/trojan/otyg i datorn, för jag kommer både in på DN och Expressen utan problem med IE8. Så något fel på dessa websidorna är det inte.

Prova även med att återställa IE8 till grundinställningarna.

Verktyg -> Internetalternativ - Avancerat Knappen "Återställ"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte verkligen vill ha just Internet Explorer kan du ju köra med Firefox på heltid. Firefox är ju väldigt lik Internet Explorer, den enda stora skillnaden är väl hur man laddar hem filer. Sen är ju Firefox bevisat överlägsen Internet Explorer i alla tester ;)

Bara ett tips om du inte orkar felsöka Internet Explorer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...