Gå till innehåll

Messenger nere efter VISTA SP2


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Mina grå fungerar tydligen fortsatt!

Avinstallerade SweetIM, sen gjorde jag som man inte ska och deletade följande program, tyvärr får jag nog aldrig bort dll filerna från dem, men Windows Live Messenger fungerar som den ska nu, hoppas jag.

AGI Search Hook, aqutils.dll och Kiwee Toolbar, kiweeIEToolbar.dll, eftersom python.exe slutat att fungera för dem, hänger de är tydligen samman.

De hänger nu som ej kontrollerbara tillägg, ej körbara tillägg i IE8, går ej att ta bort eftersom jag deletat programmen! Ingen "normal" avisntallation gick att köra på dem

Men det gör inget!

Har ej testat samtal el video ännu, men ngn gång under dagen kommer det att ske!

Bör man nog varna för dessa tillägg, och om jag inte minns fel så kommer de när man installerar "blinkningar och annat från Kiwee.com.

Mvh Mats

Och tack till Malou!!!

Redigerad av Mats H
Tråden flyttad till => Systemrensning av virus, spionprogram, trojaner och andra skadliga program:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina grå fungerar tydligen fortsatt!

Avinstallerade SweetIM, sen gjorde jag som man inte ska och deletade följande program, tyvärr får jag nog aldrig bort dll filerna från dem, men Windows Live Messenger fungerar som den ska nu, hoppas jag.

AGI Search Hook, aqutils.dll och Kiwee Toolbar, kiweeIEToolbar.dll, eftersom python.exe slutat att fungera för dem, hänger de är tydligen samman.

De hänger nu som ej kontrollerbara tillägg, ej körbara tillägg i IE8, går ej att ta bort eftersom jag deletat programmen! Ingen "normal" avisntallation gick att köra på dem

Men det gör inget!

Har ej testat samtal el video ännu, men ngn gång under dagen kommer det att ske!

Bör man nog varna för dessa tillägg, och om jag inte minns fel så kommer de när man installerar "blinkningar och annat från Kiwee.com.

Märkligt att folk aldrig lär sig av misstagen - att aldrig installera skit som SweetIM, Kiwee och allt sånt där gratistjafs som stjälper mer än hjälper. Säkert kul med gratis smileys i 5 minuter men sen tjaddrar hela systemt ihop. Tur nog så insåg jag detta för längesen, installerar aldrig sån skit och har inte heller problem med min dator. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att folk aldrig lär sig av misstagen - att aldrig installera skit som SweetIM, Kiwee och allt sånt där gratistjafs som stjälper mer än hjälper. Säkert kul med gratis smileys i 5 minuter men sen tjaddrar hela systemt ihop. Tur nog så insåg jag detta för längesen, installerar aldrig sån skit och har inte heller problem med min dator. ;)

Ja extra trevligt "med skit" som länkas direkt från Messenger, som rekommenderade tillägg, du får ursäkta en okunnig!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja extra trevligt "med skit" som länkas direkt från Messenger, som rekommenderade tillägg, du får ursäkta en okunnig!!!!!!

Jag vet.....gjort samma misstag jag med i mitt liv - därav den erfarenheten. Grunden är att allt gratis man får ger bara en massa problem.....i många fall åtminstone. Man ska registrera sig, det ska godkännas att ta emot spam i alla former m.m. o sen flippar alla antivirusprogram ur och datorn blir bara slö av alla bakgrundsprogram som drar igång iom att man installerat alla dumma addons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Om du vill ha hjälp med att få bort dessa kvarvarande Toolbarer, filer etc... så gör nedanstående så skall vi hjälpa dig ;)

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för att komma igång med att rensa rent från diverse otyg/otrevligheter så rekommenderar vi att du läser/följer nedanstående instruktioner mycket noga:

=> Trend Micro HiJack This (Nerladdning/Instruktioner):

Då du döpt om filen gör en ny TM HJT-logga kopiera in den hit till din tråd så får vi se hur det ser ut.

OBS: Starta ingen ny tråd i ämnet utan fortsätt posta här i din tråd

OBS:

Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.

Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats H!

Om du vill ha hjälp med att få bort dessa kvarvarande Toolbarer, filer etc... så gör nedanstående så skall vi hjälpa dig ;)

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för att komma igång med att rensa rent från diverse otyg/otrevligheter så rekommenderar vi att du läser/följer nedanstående instruktioner mycket noga:

=> Trend Micro HiJack This (Nerladdning/Instruktioner):

Då du döpt om filen gör en ny TM HJT-logga kopiera in den hit till din tråd så får vi se hur det ser ut.

OBS: Starta ingen ny tråd i ämnet utan fortsätt posta här i din tråd

OBS:

Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.

Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.

//Malou

Hej, hjälp mottages gärna, klistrar in i mitt inlägg!

Mvh Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
Någonting som är galet här med forumet?

Fick en notifikation om att där hade postats ett inlägg men något sådant ser jag inte till här i tråden.

//Malou

Edit:

Där kom inlägget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Hej, hjälp mottages gärna, klistrar in i mitt inlägg!

Mvh Mats

Ok.

Lägg in loggan här i din tråd. Då du gjort så så flyttar jag din tråd till rätt forumskategori där vi tar oss an loggar etc... ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Mats H!

Såg nu att du klistrat in TM HJT-loggan i ditt första inlägg. Fortsättningsvis så posta ett nytt inlägg med loggar här i din tråd.

Strax klar med din logga ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Mats H!

Vi börjar lite försiktigt med nedanstående först ;)

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till något textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ instruktionerna mycket noga:

Starta om datorn till felsäkert läge (tryck F8-Tangenten upprepade gånger):

Gå till Start => Kör => Skriv i Kör fältet services.msc => Klicka Ok-knappen

Leta efter service med namnet

AG Windows Service (AGWinService)

1: Dubbelklicka på den och sen Stoppa den

(Om inte Stoppa-knappen fungerar gå vidare med steg 2: Inaktiverad)

2: Sen ändra Startmetod till Inaktiverad

3: Klicka Verkställ och sen Ok

Stäng fönstret sen.

1: Öppna TM HJT

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

2: klicka på Do a system scan only-knappen => Bocka för nedanstående detaljer

3: Stäng ner Webbläsaren => klicka på Fix Checked-knappen:

R3 - URLSearchHook: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O2 - BHO: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)

O2 - BHO: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O2 - BHO: SWEETIE - {EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O3 - Toolbar: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O3 - Toolbar: FreshDownload Bar - {ED0E8CA5-42FB-4B18-997B-769E0408E79D} - (no file)

O3 - Toolbar: SweetIM Toolbar for Internet Explorer - {EEE6C35B-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [KiweeHook] "C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\kwtbaim.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sweetIM] C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe

O13 - Gopher Prefix:

O23 - Service: AG Windows Service (AGWinService) - Unknown owner - C:\Program Files\AGI\common\win32\PythonService.exe

Vidare:

Fortfarande felsäkert läge:

Visa dolda filer och mappar Windows XP och Windows Vista och Windows7:

Windows Vista och Windows7 Användare:

1: Öppna Mappalternativ genom att klicka på Start-knappen => Kontrollpanelen => Utseende och anpassning => Mappalternativ.

2: Klicka på fliken Visning.

3: Bocka i => Visa dolda filer, mappar & enheter

5: Avbocka => Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

6: Avbocka => Dölj skyddade operativsystemfiler

7: Klicka => Verkställ-Knappen

8: Klicka => Ok-Knappen

Sök/Leta reda på:

Navigera dig fram enligt nedanstående sökväg och deleta mapparna

C:\Program Files\AGI <=Deleta hela mappen AGI

C:\Program Files\Kiwee Toolbar <=Deleta hela mappen Kiwee Toolbar

C:\Program Files\SweetIM <=Deleta hela mappen Kiwee Toolbar

Vidare:

Fortfarande felsäkert läge:

Gå till Start => Kör => Skriv sen i Kör fältet cleanmgr => Klicka Ok-knappen

Bocka i de här nedanstående och putsa bort dem. Kontrollera så att där inte finns bockar i övriga rutor om det finns så bocka bort dem.

Recycle Bin = Papperskorgen

Temporary Files = Temporära Filer

Temporary Internet Files = Temporära "Tillfälliga" Internetfiler

t_ZMAcdIReP.gif

Nu:

Starta om datorn till normalläge igen:

Gör en ny TM HJT-logga, kopiera in den hit till din tråd så får vi se hur det ser ut.

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

Lycka till

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Mats H!

Vi börjar lite försiktigt med nedanstående först ;)

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till något textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ instruktionerna mycket noga:

Starta om datorn till felsäkert läge (tryck F8-Tangenten upprepade gånger):

Gå till Start => Kör => Skriv i Kör fältet services.msc => Klicka Ok-knappen

Leta efter service med namnet

AG Windows Service (AGWinService)

1: Dubbelklicka på den och sen Stoppa den

(Om inte Stoppa-knappen fungerar gå vidare med steg 2: Inaktiverad)

2: Sen ändra Startmetod till Inaktiverad

3: Klicka Verkställ och sen Ok

Stäng fönstret sen.

1: Öppna TM HJT

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

2: klicka på Do a system scan only-knappen => Bocka för nedanstående detaljer

3: Stäng ner Webbläsaren => klicka på Fix Checked-knappen:

R3 - URLSearchHook: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O2 - BHO: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)

O2 - BHO: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O2 - BHO: SWEETIE - {EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O3 - Toolbar: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O3 - Toolbar: FreshDownload Bar - {ED0E8CA5-42FB-4B18-997B-769E0408E79D} - (no file)

O3 - Toolbar: SweetIM Toolbar for Internet Explorer - {EEE6C35B-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [KiweeHook] "C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\kwtbaim.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sweetIM] C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe

O13 - Gopher Prefix:

O23 - Service: AG Windows Service (AGWinService) - Unknown owner - C:\Program Files\AGI\common\win32\PythonService.exe

Vidare:

Fortfarande felsäkert läge:

Visa dolda filer och mappar Windows XP och Windows Vista och Windows7:

Windows Vista och Windows7 Användare:

1: Öppna Mappalternativ genom att klicka på Start-knappen => Kontrollpanelen => Utseende och anpassning => Mappalternativ.

2: Klicka på fliken Visning.

3: Bocka i => Visa dolda filer, mappar & enheter

5: Avbocka => Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

6: Avbocka => Dölj skyddade operativsystemfiler

7: Klicka => Verkställ-Knappen

8: Klicka => Ok-Knappen

Sök/Leta reda på:

Navigera dig fram enligt nedanstående sökväg och deleta mapparna

C:\Program Files\AGI <=Deleta hela mappen AGI

C:\Program Files\Kiwee Toolbar <=Deleta hela mappen Kiwee Toolbar

C:\Program Files\SweetIM <=Deleta hela mappen Kiwee Toolbar

Vidare:

Fortfarande felsäkert läge:

Gå till Start => Kör => Skriv sen i Kör fältet cleanmgr => Klicka Ok-knappen

Bocka i de här nedanstående och putsa bort dem. Kontrollera så att där inte finns bockar i övriga rutor om det finns så bocka bort dem.

Recycle Bin = Papperskorgen

Temporary Files = Temporära Filer

Temporary Internet Files = Temporära "Tillfälliga" Internetfiler

t_ZMAcdIReP.gif

Nu:

Starta om datorn till normalläge igen:

Gör en ny TM HJT-logga, kopiera in den hit till din tråd så får vi se hur det ser ut.

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

Lycka till

MVH/Malou

Hej Malou!

We'll do!

Fixar detta ikväll, när allt annat som vi pysslar med här är nere!

Tack för dina tips.

Väntar fortf. på mail från Windows Live supporten, har dumpat all data som finns på dem, sedan i måndags.

Blev lite segt att sitta utan att ngt skedde, så "delete" blev bra!

Var inom Vista support veckan innan.

Jag hör av, så fort jag kört detta.

Tack o Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Mats H!

Fixar detta ikväll, när allt annat som vi pysslar med här är nere!

Helt ok att återkomma då man har tid ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Mats H!

Är lite undrande till varför du deletade din TM HJT-logga?

Vore tacksamt om dessa loggar som postas får ligga kvar så man kan gå tillbaka och kontrollera/jämföra då man analyserar.

Nya loggar postas fortsättningsvis i de nya inläggen som du postar och redigeras inte in i äldre inlägg.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Mats H!

Är lite undrande till varför du deletade din TM HJT-logga?

Vore tacksamt om dessa loggar som postas får ligga kvar så man kan gå tillbaka och kontrollera/jämföra då man analyserar.

Nya loggar postas fortsättningsvis i de nya inläggen som du postar och redigeras inte in i äldre inlägg.

//Malou

Här är den igen!

//Mats

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 13:01:10, on 2009-07-20

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\hp\support\hpsysdrv.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe

C:\Windows\vVX1000.exe

C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\kwtbaim.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE

C:\Windows\System32\hkcmd.exe

C:\Windows\System32\igfxpers.exe

C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\stxmenumgr.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe

C:\Program Files\Windows Live\Family Safety\fsui.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\AeroSnap\AeroSnap.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\fsguidll.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\hp\kbd\kbd.exe

C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\scanwizard.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox 3.5 Beta 4\firefox.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Google Talk Plugin\googletalkplugin.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10b.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.com/accounts/ServiceLogi...mp;ltmplcache=2

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...&pf=desktop

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://home.sweetim.com

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: AGSearchHook Class - {0BC6E3FA-78EF-4886-842C-5A1258C4455A} - C:\Program Files\AGI\common\agcutils.dll

O2 - BHO: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Family Safety Browser Helper - {4f3ed5cd-0726-42a9-87f5-d13f3d2976ac} - C:\Program Files\Windows Live\Family Safety\fssbho.dll

O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)

O2 - BHO: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Inloggningshjälp för Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.15642\swg.dll

O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O2 - BHO: SWEETIE - {EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O3 - Toolbar: Kiwee Toolbar - {6638A9DE-0745-4292-8A2E-AE530E7B9B3F} - C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\KiweeIEToolbar.dll

O3 - Toolbar: FreshDownload Bar - {ED0E8CA5-42FB-4B18-997B-769E0408E79D} - (no file)

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O3 - Toolbar: SweetIM Toolbar for Internet Explorer - {EEE6C35B-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe" -delete

O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Program Files\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [VX1000] C:\Windows\vVX1000.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KiweeHook] "C:\Program Files\Kiwee Toolbar\2.8.167\kwtbaim.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MaxMenuMgr] "C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\StxMenuMgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sweetIM] C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe

O4 - HKLM\..\Run: [fssui] "C:\Program Files\Windows Live\Family Safety\fsui.exe" -autorun

O4 - HKLM\..\RunOnce: [PCDrProfiler] "C:\Program Files\PC-Doctor for Windows\RunProfiler.exe" -r

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] C:\Users\pia&mats\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [AeroSnap] C:\Program Files\AeroSnap\AeroSnap.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Power2GoExpress] NA

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O9 - Extra button: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: Blogga detta - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogga detta i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O13 - Gopher Prefix:

O15 - Trusted Zone: http://*.buypass.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.headit.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.norsk-tipping.no (HKLM)

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

O16 - DPF: {F7EDBBEA-1AD2-4EBF-AA07-D453CC29EE65} (Flash Casino Helper Control) - https://plugins.valueactive.eu/flashax/iefax.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\Skype4COM.dll

O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O23 - Service: AG Windows Service (AGWinService) - Unknown owner - C:\Program Files\AGI\common\win32\PythonService.exe

O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Seagate Service (FreeAgentGoNext Service) - Seagate Technology LLC - C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\Sync\FreeAgentService.exe

O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSAUA\program\fsaua.exe

O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe

O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\ORSP Client\fsorsp.exe

O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c985d3b22dd1f5) (gupdate1c985d3b22dd1f5) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Här är den igen!

Tack ;)

Då du har gjort proceduren som jag postade tidigare så posta ett nytt inlägg här i din tråd med en ny TM HJT-logga

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats H!

Tack ;)

Då du har gjort proceduren som jag postade tidigare så posta ett nytt inlägg här i din tråd med en ny TM HJT-logga

//Malou

Hej igen.

Loggen ser utmärkt ut, alla problem är borta, förutom en cab grej, Kiwee!

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

Beror troligen på att jag körde CCleaner för att avinstallera.

Tack för din hjälp.

Mvh Mats

Logg.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 01:16:37, on 2009-07-23

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\hp\support\hpsysdrv.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe

C:\Windows\vVX1000.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE

C:\Windows\System32\hkcmd.exe

C:\Windows\System32\igfxpers.exe

C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\stxmenumgr.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\fsguidll.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\hp\kbd\kbd.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.com/accounts/ServiceLogi...mp;ltmplcache=2

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...&pf=desktop

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Inloggningshjälp för Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.15642\swg.dll

O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe" -delete

O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Program Files\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [VX1000] C:\Windows\vVX1000.exe

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MaxMenuMgr] "C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\StxMenuMgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\RunOnce: [PCDrProfiler] "C:\Program Files\PC-Doctor for Windows\RunProfiler.exe" -r

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] C:\Users\pia&mats\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Power2GoExpress] NA

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O9 - Extra button: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: Blogga detta - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogga detta i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O15 - Trusted Zone: http://*.buypass.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.headit.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.norsk-tipping.no (HKLM)

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

O16 - DPF: {F7EDBBEA-1AD2-4EBF-AA07-D453CC29EE65} (Flash Casino Helper Control) - https://plugins.valueactive.eu/flashax/iefax.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\Skype4COM.dll

O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Seagate Service (FreeAgentGoNext Service) - Seagate Technology LLC - C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\Sync\FreeAgentService.exe

O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSAUA\program\fsaua.exe

O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe

O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\ORSP Client\fsorsp.exe

O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c985d3b22dd1f5) (gupdate1c985d3b22dd1f5) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe

--

End of file - 10069 bytes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Mats H!

Varsegod och tack själv för att vi får hjälpa ;)

Loggen ser utmärkt ut, alla problem är borta, förutom en cab grej, Kiwee!

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

Beror troligen på att jag körde CCleaner för att avinstallera.

Ursäkta denna detalj missade jag totalt :( lägger en procedur längre ner här i mitt inlägg.

Underbart att höra att problemen är borta.

Är det nödvändigt att ha dessa Toolbarer?

Google finns ju inbyggt i webbläsaren så en extra är väl onödig.

Windows Live Toolbar

Google Toolbar

Är det nödvändigt att ha dessa?

Google Update

googletalk

Är det du som har lagt nedanstående som Trusted Zone?

O15 - Trusted Zone: http://*.buypass.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.headit.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.norsk-tipping.no (HKLM)

De här nedanstående tycks ha med något spel att göra (liknande Battlefield 2142 and America's Army). Är det något du känner igen?

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe

************************************************************************

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till ett textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ Instruktionerna mycket noga

1: Öppna TM HJT

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

2: klicka på Do a system scan only-knappen => Bocka för nedanstående detaljer

3: Stäng ner Webbläsaren => klicka på Fix Checked-knappen:

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

Gå vidare med nedanstående procedur:

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till ett textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ instruktionerna noga:

Hämta hem Malwarebytes Anti-Malware:

http://www.malwarebytes.org/index.php

1: Spara installationsfilen till skrivbordet

2: För att påbörja installationen dubbelklicka på mbam-setup.exe

3: Bocka för nedanstående

Uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware

Starta Malwarebytes' Anti-Malware

4: Klicka på Slutför

Om där finns uppdateringar kommer dessa att installeras.

Då ovanstående är gjort gå vidare med nedanstående procedur:

1: När programmet startar så välj Utför snabb scanning

2: Klicka på knappen Scanna

3: Scanningen kommer nu att ta en stund

3: När programmet scannat klart klicka Ok och sedan Visa resultat

4: Bocka för allt och klicka på Remove Selected

5: Då borttagningen är klar kommer en textfil i Anteckningar att öppnas upp med en logg. Kopiera/klistra in den loggan hit till din tråd.

6: Gör en ny TM HJT-logga kopiera in den hit så får vi se hur den ser ut.

7: Berätta/Tala om hur datorn mår och om där kvarstår problem

Vänligen:

Använd INTE taggarna bifogade filer eller annat då du lägger in dina loggar. Utan kopiera/klistra in dem i ditt inlägg direkt.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Mats H!

Varsegod och tack själv för att vi får hjälpa ;)

Ursäkta denna detalj missade jag totalt :( lägger en procedur längre ner här i mitt inlägg.

Underbart att höra att problemen är borta.

Är det nödvändigt att ha dessa Toolbarer?

Google finns ju inbyggt i webbläsaren så en extra är väl onödig.

Windows Live Toolbar

Google Toolbar

Är det nödvändigt att ha dessa?

Google Update

googletalk

Är det du som har lagt nedanstående som Trusted Zone?

O15 - Trusted Zone: http://*.buypass.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.headit.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.norsk-tipping.no (HKLM)

De här nedanstående tycks ha med något spel att göra (liknande Battlefield 2142 and America's Army). Är det något du känner igen?

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe

************************************************************************

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till ett textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ Instruktionerna mycket noga

1: Öppna TM HJT

(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)

2: klicka på Do a system scan only-knappen => Bocka för nedanstående detaljer

3: Stäng ner Webbläsaren => klicka på Fix Checked-knappen:

O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/dow...llerControl.cab

Gå vidare med nedanstående procedur:

Skriv ut nedanstående eller kopiera det till ett textdokument och spara det till skrivbordet:

Läs/Följ instruktionerna noga:

Hämta hem Malwarebytes Anti-Malware:

http://www.malwarebytes.org/index.php

1: Spara installationsfilen till skrivbordet

2: För att påbörja installationen dubbelklicka på mbam-setup.exe

3: Bocka för nedanstående

Uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware

Starta Malwarebytes' Anti-Malware

4: Klicka på Slutför

Om där finns uppdateringar kommer dessa att installeras.

Då ovanstående är gjort gå vidare med nedanstående procedur:

1: När programmet startar så välj Utför snabb scanning

2: Klicka på knappen Scanna

3: Scanningen kommer nu att ta en stund

3: När programmet scannat klart klicka Ok och sedan Visa resultat

4: Bocka för allt och klicka på Remove Selected

5: Då borttagningen är klar kommer en textfil i Anteckningar att öppnas upp med en logg. Kopiera/klistra in den loggan hit till din tråd.

6: Gör en ny TM HJT-logga kopiera in den hit så får vi se hur den ser ut.

7: Berätta/Tala om hur datorn mår och om där kvarstår problem

Vänligen:

Använd INTE taggarna bifogade filer eller annat då du lägger in dina loggar. Utan kopiera/klistra in dem i ditt inlägg direkt.

MVH/Malou

God morgon!

Mbam hittade inget, det var jag ganska säker på, Se bif. log.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.39

Databasversion: 2485

Windows 6.0.6002 Service Pack 2

2009-07-23 07:52:58

mbam-log-2009-07-23 (07-52-58).txt

Skanningstyp: Snabb skanning

Antal skannade objekt: 79586

Förfluten tid: 4 minute(s), 33 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 0

Infekterade minnesmoduler: 0

Infekterade registernycklar: 0

Infekterade registervärden: 0

Infekterade registerdataposter: 0

Infekterade mappar: 0

Infekterade filer: 0

Toolbars.

Nja, kanske inte. De ligger som inaktiverade, samtliga i IE8, som vi knappt använder.

Google updater.

Latmansverktyg, för Picasa,Google Earth o Chrome!

Slipper ju själv att söka efter updates.

Google Talk, används inte så ofta.

Vi använder vår dator som kommunikationsport med omvärlden, så beroende på vad familj och vänner runt om i världen använder, så har vi det med!

Men föredrar absolut SKYPE.

Trusted zone.

Har antagligen placerats av Buypass programmet, som är en "SmartCard SW" för spel & dobbel, hos Norsk Tipping!

Inget som jag medvetet lagt upp!!

023 PknBstra, PnkBstrb osv.

Min son provade att installera det senaste av krigspel, Call of Duty, men mitt grafik kort klarar inte av det, som tur är!!

Så då är detta det som blev över av en misslyckad installation.

Jag kör TM HT på Kiwee cab, låter Trusted Zone vara kvar och Tm HT på 023 PknBstra, PnkBstrb.

OK?

I övrigt strävar jag efter ett så rent system som möjligt, har en del olika register rensnings program ASC, CCleaner, Eusing Free registry Cleaner, de korsar ju över varandras uppgifter, men detta är en ovana från Win 2000 tiden, höll liv i en 11 år Dell, tills för 1 år sedan!

I övrigt kör vi Secunia PSI, 100% är normalt resultat vid körning.

Tack för all hjälp.

Kul med människor som engagerar sig, jag ska själv till en granne om ett tag för att hjälpa dem med uppdateringar på XP.

Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Ber om ursäkt för att svar har dröjt ;)

Varsegod och tack själv för att vi får hjälpa!

Mbam hittade inget, det var jag ganska säker på, Se bif. log.

Den ser mycket fin ut.

Men vart tog den nya TM HJT-loggan vägen?

Toolbars. Google updater. Google Talk,

Då lämnar vi dessa då.

Jag kör TM HT på Kiwee cab, låter Trusted Zone vara kvar och Tm HT på 023 PknBstra, PnkBstrb.

OK?

Helt ok för min del att göra så.

Återkom med en ny TM HJT-logga så vi får se att bock/fix har lyckats.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Hej Mats H!

Ber om ursäkt för att svar har dröjt ;)

Varsegod och tack själv för att vi får hjälpa!

Den ser mycket fin ut.

Men vart tog den nya TM HJT-loggan vägen?

Då lämnar vi dessa då.

Helt ok för min del att göra så.

Återkom med en ny TM HJT-logga så vi får se att bock/fix har lyckats.

//Malou

Återkommer inatt, när jag jobbat klart! Har inte bootat om sen jag körde TM HT!

Mvh Mats

Redigerad av Malou
Redigerat taggarna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Återkommer inatt, när jag jobbat klart! Har inte bootat om sen jag körde TM HT!

Boota om bör man göra för att eventuella procedurer skall gälla.

Du är välkommen när du så önskar/kan. Själv kanske jag inte är här i sådana fall så återkommer jag imorgon ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats H!

Boota om bör man göra för att eventuella procedurer skall gälla.

Du är välkommen när du så önskar/kan. Själv kanske jag inte är här i sådana fall så återkommer jag imorgon ;)

//Malou

Hej, givetvis ska man boota om, och ändringarna efter körningen i förmiddags med TM HT gäller, se bif. loggfil.

Allt ser helt OK ut, tycker jag.

Tack o Mvh

Mats

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 02:45:09, on 2009-07-24

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\hp\support\hpsysdrv.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe

C:\Windows\vVX1000.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE

C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe

C:\Windows\System32\hkcmd.exe

C:\Windows\System32\igfxpers.exe

C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\stxmenumgr.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\fsguidll.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\hp\kbd\kbd.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.com/accounts/ServiceLogi...mp;ltmplcache=2

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&a...&pf=desktop

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Inloggningshjälp för Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.15642\swg.dll

O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe" -delete

O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Program Files\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [VX1000] C:\Windows\vVX1000.exe

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MaxMenuMgr] "C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\FreeAgent Status\StxMenuMgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\RunOnce: [PCDrProfiler] "C:\Program Files\PC-Doctor for Windows\RunProfiler.exe" -r

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\pia&mats\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [googletalk] C:\Users\pia&mats\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Power2GoExpress] NA

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O9 - Extra button: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Föräldra-... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSPC\fspcmsie.dll

O9 - Extra button: Blogga detta - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blogga detta i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O15 - Trusted Zone: http://*.buypass.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.headit.no (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://*.norsk-tipping.no (HKLM)

O16 - DPF: {F7EDBBEA-1AD2-4EBF-AA07-D453CC29EE65} (Flash Casino Helper Control) - https://plugins.valueactive.eu/flashax/iefax.cab

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\Skype4COM.dll

O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll

O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Seagate Service (FreeAgentGoNext Service) - Seagate Technology LLC - C:\Program Files\Seagate\SeagateManager\Sync\FreeAgentService.exe

O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSAUA\program\fsaua.exe

O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe

O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure Internet Security\ORSP Client\fsorsp.exe

O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c985d3b22dd1f5) (gupdate1c985d3b22dd1f5) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

givetvis ska man boota om, och ändringarna efter körningen i förmiddags med TM HT gäller, se bif. loggfil.

Allt ser helt OK ut, tycker jag.

Låter bra att du bootade om etc... ;)

Även för min del så ser din TM HJT-logga ren och fin ut. Kan inte se till några otrevligheter eller andra konstigheter i den. Du har gjort ett bra jobb ;)

Hur mår datorn nu?

Kvarstår där några problem?

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats H!

Låter bra att du bootade om etc... ;)

Även för min del så ser din TM HJT-logga ren och fin ut. Kan inte se till några otrevligheter eller andra konstigheter i den. Du har gjort ett bra jobb ;)

Hur mår datorn nu?

Kvarstår där några problem?

//Malou

Bra jobb, med din medverkan, tack.

Allt snurrar som det ska!

Tack för assistansen!

Nu är siktet inställt på W7, kommersiella releasen.

Men med viss insikt, så kanske det är klokt att vänta tills nästa år, om inte det blir ett bra erbjudande till oss med Vista!

Ha en trevlig helg, antar att jag kommer tbx hit med mer frågor, har en son med en nedtyngd XPmaskin! Den rör sig knappt!

Tack för all hjälp!

Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Mats H!

Varsegod och tack själv för att vi fick hjälpa samt för de vänliga orden ;)

Underbart härligt att höra att allt fungerar till belåtenhet igen.

Nu är siktet inställt på W7, kommersiella releasen.

Men med viss insikt, så kanske det är klokt att vänta tills nästa år, om inte det blir ett bra erbjudande till oss med Vista!

Ok.

Kör själv den Svenska Windows 7 RC och den fungerar ypperligt.

Titta in i forumsdelen Windows 7 som du hittar högre upp i forumet. Där finns all tänkbar information som kan behövas.

Ha en trevlig helg, antar att jag kommer tbx hit med mer frågor, har en son med en nedtyngd XPmaskin! Den rör sig knappt!

Önskar dig detsamma!

Du är välkommen tillbaka när helst du önskar.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...