Senior Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 (edited) Hej! Helt plötsligt har min brännare fått koller. Med hjälp av bl.a. NERO bränner den datafiler utan problem på CD-RW skivor men då jag stoppar in CD-R skiva så spottar den ut skivan och begär att jag ska mata in en användbar skiva!? Med NERO kan jag ta fram Egenskaper för brännaren och där finner jag ibockat att den ska kunna bränna CD-R skivor. Vad har hänt eller hur ska jag åtgärda felet? Senior Edited July 28, 2009 by Malou Tråden flyttad till => Allmänna datorfrågor och -diskussioner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Har du bränt på likande CD-R skivor tidigare? Kan vara så att du fått / provat en dålig skiva, så prova gärna med en annan skiva alt. ett annat märke / tillverkare av just CD-R skivor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Har du bränt på likande CD-R skivor tidigare?Kan vara så att du fått / provat en dålig skiva, så prova gärna med en annan skiva alt. ett annat märke / tillverkare av just CD-R skivor. Tack, men jovisst. Kanske ett 80-tal skivor varav de flesta av Märket Sony. Har provat andra märken oxå, men med samma trista resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts