Gå till innehåll

Windows vill installera drivrutiner för CF Reader vid varje inloggning


hakbr

Recommended Posts

Hej hej.

Varje gång jag loggar in i min dator så får jag information om att Windows hittat en ny enhet och vill installera drivrutiner för den.

Installationen av drivrutinerna går alldeldes utmärkt och enheten fungerar bra men vid nästa inloggning måste jag göra samma sak för samma enhet igen och det börjar bli lite irriterande...

Jag har avinstallerat enheten i Enhetshanteraren och även inaktiverat den med samma resultat, dvs ominstallation vid varje inloggning.

Se bifogad bild.

Är det någon som har något tips för hur jag kan göra för att få Windows att förstå att enheten ska vara installerad permanent...??

EDIT:

När jag kollar i Enhetshanteraren så är enheten tydligen inte korrekt installerad, se bild.

post-5896-1249401884_thumb.jpg

post-5896-1249402244_thumb.jpg

Redigerad av hakbr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Hej hej.

Varje gång jag loggar in i min dator så får jag information om att Windows hittat en ny enhet och vill installera drivrutiner för den.

Installationen av drivrutinerna går alldeldes utmärkt och enheten fungerar bra men vid nästa inloggning måste jag göra samma sak för samma enhet igen och det börjar bli lite irriterande...

Jag har avinstallerat enheten i Enhetshanteraren och även inaktiverat den med samma resultat, dvs ominstallation vid varje inloggning.

Se bifogad bild.

Är det någon som har något tips för hur jag kan göra för att få Windows att förstå att enheten ska vara installerad permanent...??

EDIT:

När jag kollar i Enhetshanteraren så är enheten tydligen inte korrekt installerad, se bild.

post-5896-1249401884_thumb.jpg

post-5896-1249402244_thumb.jpg

Hej hej

Problemet löst genom nyinstallation av Windows 7 Ultimate x64 istället... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...