hakbr Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 (edited) Hej hej. Varje gång jag loggar in i min dator så får jag information om att Windows hittat en ny enhet och vill installera drivrutiner för den. Installationen av drivrutinerna går alldeldes utmärkt och enheten fungerar bra men vid nästa inloggning måste jag göra samma sak för samma enhet igen och det börjar bli lite irriterande... Jag har avinstallerat enheten i Enhetshanteraren och även inaktiverat den med samma resultat, dvs ominstallation vid varje inloggning. Se bifogad bild. Är det någon som har något tips för hur jag kan göra för att få Windows att förstå att enheten ska vara installerad permanent...?? EDIT: När jag kollar i Enhetshanteraren så är enheten tydligen inte korrekt installerad, se bild. Edited August 4, 2009 by hakbr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakbr Posted November 16, 2009 Author Share Posted November 16, 2009 Hej hej. Varje gång jag loggar in i min dator så får jag information om att Windows hittat en ny enhet och vill installera drivrutiner för den. Installationen av drivrutinerna går alldeldes utmärkt och enheten fungerar bra men vid nästa inloggning måste jag göra samma sak för samma enhet igen och det börjar bli lite irriterande... Jag har avinstallerat enheten i Enhetshanteraren och även inaktiverat den med samma resultat, dvs ominstallation vid varje inloggning. Se bifogad bild. Är det någon som har något tips för hur jag kan göra för att få Windows att förstå att enheten ska vara installerad permanent...?? EDIT: När jag kollar i Enhetshanteraren så är enheten tydligen inte korrekt installerad, se bild. Hej hej Problemet löst genom nyinstallation av Windows 7 Ultimate x64 istället... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts