Gå till innehåll

Importera kontoinställningar Outlook 2007


Recommended Posts

Jag har gjort det tidigare i Vista och Outlook 2007, men nu försöker jag i Windows 7 och Outlook 2007 inser jag att jag glömt.

Kontoinställningarna har jag sparade i en mapp. Har också WLM i Windows 7 och där var det inget problem att importera.

Någon som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag har gjort det tidigare i Vista och Outlook 2007, men nu försöker jag i Windows 7 och Outlook 2007 inser jag att jag glömt.

Kontoinställningarna har jag sparade i en mapp. Har också WLM i Windows 7 och där var det inget problem att importera.

Någon som har en idé?

I och med Outlook 2007 har Microsoft valt att ta bort möjligheten att exportera/importera kontoinställningar/Account Settings direkt i Outlook.

Man får använda sig av Windows Filöverföring/Windows Easy Transfer. Det fungerade bra från ett engelskt Enterprise W7 till ett svenskt Ultimate W7. Men jag var tydligen inte så noga, det följde enl del andra inställningar med, trots att jag trodde jag bockat ur allt som var ibockat som standard. Bl.a. Quick Launch och alla genvägasikoner följde med, vilket i och för sig var bra.

När man hämtar kontoinställningarna, så är inte lösenorden med utan de får man ange på nytt i det nya systemet. Det sparar i alla fall mycket tid om man har 10+ mailkonton.

Min första erfarenhet av Windows Filöverföring, men inte sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...