Japanmannen Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Jag har gjort det tidigare i Vista och Outlook 2007, men nu försöker jag i Windows 7 och Outlook 2007 inser jag att jag glömt. Kontoinställningarna har jag sparade i en mapp. Har också WLM i Windows 7 och där var det inget problem att importera. Någon som har en idé? Quote
Japanmannen Posted August 23, 2009 Author Posted August 23, 2009 Jag har gjort det tidigare i Vista och Outlook 2007, men nu försöker jag i Windows 7 och Outlook 2007 inser jag att jag glömt.Kontoinställningarna har jag sparade i en mapp. Har också WLM i Windows 7 och där var det inget problem att importera. Någon som har en idé? I och med Outlook 2007 har Microsoft valt att ta bort möjligheten att exportera/importera kontoinställningar/Account Settings direkt i Outlook. Man får använda sig av Windows Filöverföring/Windows Easy Transfer. Det fungerade bra från ett engelskt Enterprise W7 till ett svenskt Ultimate W7. Men jag var tydligen inte så noga, det följde enl del andra inställningar med, trots att jag trodde jag bockat ur allt som var ibockat som standard. Bl.a. Quick Launch och alla genvägasikoner följde med, vilket i och för sig var bra. När man hämtar kontoinställningarna, så är inte lösenorden med utan de får man ange på nytt i det nya systemet. Det sparar i alla fall mycket tid om man har 10+ mailkonton. Min första erfarenhet av Windows Filöverföring, men inte sista. Quote
Recommended Posts