Gå till innehåll

Vista till XP


svedjro

Recommended Posts

Hej. Jag har en bärbar dator som hade XP Home installerat och nu har jag installerat en ren Vista Home Premium installation istället, men nu funkar inte det trådlösa nätverket, den hittar nätverket men det står att den inte har någon signalstyrka och att ( nätverkskortets egenskaper matchar inte kraven för det här nätverket). Jag har installerat nya drivrutiner men det verkar inte hjälpa. Vad kan man göra? Kan man nedgradera från Vista till XP igen, och i så fall hur gör man?

Redigerad av svedjro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss för stunden bortse alternativet nedgradering och försöka lösa problemet.

Har du installerat Service Packen för Vista?`

Prova ta bort koret i enhetshanteraren och låt Windows installera detta själv och se om detta löser problemet.

Dubbelkolla så du skrivit i rätt lösenord för ditt nätverk, samt att nätverkskortet stödjer den krypterings standad du

satt på din accesspunkt.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss för stunden bortse alternativet nedgradering och försöka lösa problemet.

Har du installerat Service Packen för Vista?`

Prova ta bort koret i enhetshanteraren och låt Windows installera detta själv och se om detta löser problemet.

Dubbelkolla så du skrivit i rätt lösenord för ditt nätverk, samt att nätverkskortet stödjer den krypterings standad du

satt på din accesspunkt.

Jag har testat allt detta, men det hjälper inte. Det återstår nog bara att gå tillbaks till XP, för då funkade det. Eller har du några mer tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta vad det är för nätverkskort du har, vilka drivrutinsversioner du testat samt det exakta felmeddelandet du får när du försöker ansluta. Med dessa uppgifter är det mycket enklare att assistera dig och nå en lösning :)

Tackar för visat intresse som vanligt. Jag lyckades att få tag på rätt drivrutin till det trådlösa WLAN kortet och då funkade det. Så nu är det frid och fröjd igen. Tack än en gång. :rolleyes:

Redigerad av svedjro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...