JimmyJazz Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) [LÖST] Hejsan, Har installerat W7 Ultimate x64 (Technet) och är mycket nöjd förutom ljudet, det försvinner och det knastrar. Jag har sökt på nätet efter lösningar men kammat noll, någon som sitter på en lösning eller kan tipsa om förslag? Ljudet fungerade klockrent i Vista Ultimate x64 som jag hade innan. Edited September 4, 2009 by JimmyJazz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eke100 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Hejsan, Har installerat W7 Ultimate x64 (Technet) och är mycket nöjd förutom ljudet, det försvinner och det knastrar. Jag har sökt på nätet efter lösningar men kammat noll, någon som sitter på en lösning eller kan tipsa om förslag?Ljudet fungerade klockrent i Vista Ultimate x64 som jag hade innan. Vilket X-fi kort har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 Den satt i HP'n när jag köpte den vet ej förutom Creative X-FI, har kört drivisar till X-Fi XtremeMusic och det har fungerat i Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 (edited) Jag har ett Creative X-Fi ExtremeGamer, det fungerar perfekt. Jag använder den senaste drivrutiner för Windows 7 från Creatives hemsida (SBXF_PCDRV_LB_2_18_0013.exe) Drivrutin den stödjer följande ljudkort Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty® Professional Series Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Sound Blaster X-Fi Platinum Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Sound Blaster X-Fi Elite Pro Sound Blaster X-Fi Edited September 4, 2009 by LightningStrike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jag har ett Creative X-Fi ExtremeGamer, det fungerar perfekt.Jag använder den senaste drivrutiner för Windows 7 från Creatives hemsida (SBXF_PCDRV_LB_2_18_0013.exe) Drivrutin den stödjer följande ljudkort Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty® Professional Series Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Sound Blaster X-Fi Platinum Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Sound Blaster X-Fi Elite Pro Sound Blaster X-Fi Kör du analogt eller digitalt (S/PDIF) ? Jag kan få det att fungera analogt endast. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 (edited) Hejsan, det var ett Sound Blaster X-Fi XtremeMusic som jag hade, jag bytte pci-plats och nu fungerar det bra. Edited September 4, 2009 by JimmyJazz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Hejsan, det var ett Sound Blaster X-Fi XtremeMusic som jag hade, jag bytte pci-plats och nu fungerar det bra. Analogt eller digitalt? /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 Analogt eller digitalt?/tomorrow Har bara kört analogt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 kör analogt bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts