Gå till innehåll

Windows live OneCare Scanner


Recommended Posts

Hej.

Jag brukar försöka använda Windows Live One Care Scanner regelbundet.

(om inte annat så för att rensa i registret). Jag tycker att det är en bra tjänst.

Har inte hittat någon liknande som fungerar lika enkelt och smidigt. Tipsa gärna om ni vet nåt alternativ.

Men problemet är att tjänsten inte längre verkar fungera. Jag har provat med olika inställningar i både

Mozilla och IE. Det var väldigt struligt till en början. Sidan sa ifrån att det å ena sidan inte fungerade

med min webläsare (även om jag körde IE), å andra sidan fungerade det inte med Vista.

Men jag kom alltså vidare efter ett tag.

Jag kommer nu in så långt att jag skall ställa in vad tjänsten skall göra, men sedan går

inte scannern igång. Det går inte heller att ställa in "anpassad" genomgång, för då hänger sig tjänsten.

Väljer jag "snabb" får jag visserligen upp ett nytt fönster, men det är helt tomt och scannern verkar inte gå igång.

Jag har tidigare fått höra att den här tjänsten inte längre fungerar. Men efter det så gick den ändå att köra.

För övrigt är det väl så att om den var nedlagd skulle väl Microsoft ta bort sidorna där den ligger?

Hoppas någon har en lösning.

Jag tackar på förhand för era eventuella svar.

EDIT: Nu har jag lyckats att få det och fungera. Återställde alla inställningar i IE8 till grundinställningarna.

Bockade sedan alla rutor som har att göra med activex till "fråga". Använde sedan IE-tab i Firefox

och körde scannern.

Hälsningar

zentao

Redigerad av zen-TAO
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...