Gå till innehåll

Byte av HHD på Toshiba Bärbar!


Salle

Recommended Posts

Hej!

Jag tror nog nu att det är dags att skrota hårdisken på min Laptop,för den börjar ge ifrån sig konstiga tickande och knakande ljud. Det är därför jag har några viktiga frågor att ställa innan jag ger mig in i processen och hoppas att Ni som har erfarenhet av detta kan ställa upp o dela med er.

Jag har redan backat up hela hårddisken med hjälp av Windows Complete PC och sparat den på en extern HD.

1:Vad är det för typ hd man ska köpa som är kompatibel med datorn(vill helst ha större disk förstås)?.Toshiba Satellite pro A200 är min modell.

2:Vad är det första man gör efter insättningen av nya hårddisken?

3:Hur installerar Os;et efteråt?(jag har en installationsskiva som jag fick i samband med dator köpet,,eller kan jag bara föra över Recovery(backup) kopian jag har på den externa hårddisken,isåfall hur går jag tillväga med detta?Måste nämna att jag också bränt en sk Vista Recovery Rescue skiva från NeoSmart.

Kommer vista att fungera bra som det gör nu efter bytet av Hd?

Det är jätte viktigt för mig nu att lyckas med denna process pga att jag tyvärr inte har nån ersättnings dator att använda för närvarande!!!

Jag skall försöka låna en när jag väl ha börjat med bytet.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...