Gå till innehåll

Måste börja backa upp min data


Silenz

Recommended Posts

Ja Lacie nasen är väldigt snygg!!

Men kör nog på Iomegan.

Har ju allt på datorns hd nu och det känns otryggt. Då har man ju det man är mest rädd om iaf på 2ställen så smäller ena finns andra kvar. ^_^

Sen brukar dessa ha någon auto sleep function?? Tycker det ska slita på dom om dom alltid står och snurrar??

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Lacie nasen är väldigt snygg!!

Men kör nog på Iomegan.

Har ju allt på datorns hd nu och det känns otryggt. Då har man ju det man är mest rädd om iaf på 2ställen så smäller ena finns andra kvar. ^_^

Sen brukar dessa ha någon auto sleep function?? Tycker det ska slita på dom om dom alltid står och snurrar??

jag tror nog att den är också ett bra köp, och som du säger det är lite vanskligt att ha hela fotoalbum etc etc endast på en hårddisk, för som vi alla vet "inte om den går sönder utan när" lacie har en typ av autosleep, men jag brukar ändå slå av den när den inte behövs, men sen finns ju win home server för att sköta backup, eller en fullfjädrad nas med fler h-diskar i raid är ingen dum ide http://www.readynas.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga.

Har nu köpt iomega disken http://www.dustinhome.se/pd_5010313889.aspx

Problemet är bara att jag har den i ett annat rum och efter det jag fört över filer på den några timmar har disken ändrat ljud.

När den arbetar låter som typ att någon sitter och skriver på en gammaldags skrivmaskin i den.

Kan det verkligen vara bra? Aldrig hört en hårddisk låta så.

Ska jag be om att få den utbytt/repad? Hur skulle ni göra?

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jo eftersom den är ny och inte låter som den ska så ska du absolut försöka att få den utbytt.

Men det har du nog redan räknat ut själv.

Sen kan det ju vara lite svårt för oss andra att ge råd eftersom vi inte har hört exakt hur den låter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...