Gå till innehåll

Problem med bakgrundsbild


trashbag

Recommended Posts

Hej!

För någon månad sedan så köpte jag en bärbar dator som har fungerat hyfsat felfritt. Det enda som jag stör mig på med datorn är att så fort jag kör i batteriläge (istället för ström) så slår datorn automatiskt av bakgrundsbilden och det blir en vit bakgrund istället. Så vill jag inte ha det och jag har letat runt men ej hittat varför det blir så. Däremot så skulle jag kanske kunna leva med detta om bakgrundsbilden skulle ploppa tillbaka sen när jag väl sätter i strömkabeln, men icke.

Alltså måste jag ställa in bakgrundsbilden på nytt varje gång efter jag har kört i batteriläge, en liten skitsak men otroligt drygt i längden och jag vill verkligen inte ha en vit bakgrund. Nu på senare tid har det dessutom hänt konstiga saker, papperskorgen försvann för några dagar sedan (gör dock inte så mycket då jag ändå kör CCleaner) och idag så ser det ut såhär varje gång jag minimerar t.ex. Firefox och kommer till skrivbordet:

493629.jpeg

Om jag trycker på skrivbordsknappen jag har i snabbstartsfältet så är allt normalt men alltså så fort jag är inne i ett program och sedan minimerar det för att komma tillbaka och göra något på skrivbordet så blir det en vit lucka där jag har min skolmapp som ni kan se på bilden. Någon som vet vad som kan vara fel?

Vore tacksam för hjälp, är inte helt nybörjare på datorer men har alltid kört XP innan men nu var jag tvungen att stå ut några månader med Vista som följde med datorn för annars skulle jag inte ha möjlighet att uppdatera till Windows 7 gratis sedan.

Tack på förhand!

/trashbag

Redigerad av trashbag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...