Gå till innehåll

felmedelande..


Recommended Posts

Hej! Mycket bra att Malwarebytes hittade lite skräp att ta bort,tyvärr så ser jag inte vad det var för filer eftersom du inte lagt in hela loggan från Malwarebytes!(jag skulle uppskatta om du postade hela så att jag får se vart dessa filer låg nånstans,starta Malwarebytes o kolla under fliken loggar så hittar du den)

Hur fungerar din dator nu då,kvarstår problemet? Om det gör det så posta den där DDS loggan som jag postade om tidigare!

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Mycket bra att Malwarebytes hittade lite skräp att ta bort,tyvärr så ser jag inte vad det var för filer eftersom du inte lagt in hela loggan från Malwarebytes!(jag skulle uppskatta om du postade hela så att jag får se vart dessa filer låg nånstans,starta Malwarebytes o kolla under fliken loggar så hittar du den)

Hur fungerar din dator nu då,kvarstår problemet? Om det gör det så posta den där DDS loggan som jag postade om tidigare!

Mvh MrO

haha förlåt.. såg det nu att jag missat.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41

Databasversion: 2775

Windows 5.1.2600 Service Pack 3

2009-10-04 00:09:15

mbam-log-2009-10-04 (00-09-15).txt

Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|)

Antal skannade objekt: 217332

Förfluten tid: 1 hour(s), 2 minute(s), 52 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 0

Infekterade minnesmoduler: 0

Infekterade registernycklar: 1

Infekterade registervärden: 0

Infekterade registerdataposter: 0

Infekterade mappar: 0

Infekterade filer: 2

Infekterade minnesprocesser:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade minnesmoduler:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registernycklar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\setup.exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade registervärden:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registerdataposter:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade mappar:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade filer:

C:\Documents and Settings\Riitta\Mina dokument\Hämtade filer\setup(2).exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Documents and Settings\Riitta\Mina dokument\Hämtade filer\setup.exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.

Datorn funkar bättre när det gäller saker som snabbhet osv.. har ju rensat nästan allt känns det som och stängt ner allt som ligger och är igång i bakrunden.. Dessutom under dessa timmar jag har suttit här så har jag inte fått upp många felmedelande när det handlat om dll (inte en ända faktiskt) *håller tummarna att dom inte kommer under dagen heller*.. men det felmeddelanden jag har fått har varit enbart "flash10" eller "unknown" .. dessa har kommit upp när jag gått in på sidor med mycket flash sen har jag fått stänga ner sidan... Kan det inte var några drivrutiner osv? jag tänkte prova att avinstallera flash i ett par timmar och se om det slutar...???

fan datorer är som rena grekiskan för mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ok låter bra att dina felmeddelanden har slutat att komma,ja avinstallera den Flash som du har och installera om den från rätt ställe om det nu är så att den du har inte kommer därifrån!! Instruktioner och länkar kan du hitta här som gör det enklare kanske: http://www.antispywareforum.se/phpBB/viewt...f=15&t=2085

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ok låter bra att dina felmeddelanden har slutat att komma,ja avinstallera den Flash som du har och installera om den från rätt ställe om det nu är så att den du har inte kommer därifrån!! Instruktioner och länkar kan du hitta här som gör det enklare kanske: http://www.antispywareforum.se/phpBB/viewt...f=15&t=2085

Mvh MrO

Jahapp efter jag avinstallera flash 10 och ladda ner det igen så verkar allt funka kanon äntligen!!!!!.. inte ett enda felmeddelande osv.....

Dock vet jag ju inte om detta är bara tillfällit men nu har det gått 4 timmar och datorn skött sig kanon.. Får verkligen hålla tummarna nu att skiten inte kommer tillbaka :)

Tack för all hjälp!!!! utan er hade det fan inte lyckats.. :rolleyes:

Men att flash kan ställa till det så illa?? kan det verkligen göra att datorn stänger av sig, fryser, dll error osv? kanske var det viruset och flash som spöka.. men skumt är det. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... det var trots allt fler separata problem som uppenbarligen hände samtidigt.

En tumregel för framtiden är ju att bara ha ett säkerhets/antivirusprogram installerat i systemet. Flera kolliderar och kan många gånger arbeta ut varandra.

Vad gäller flashplayer?... ja det är sååå irriterande men det går ju att lösa...

Kul att det funkar nu iaf...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp efter jag avinstallera flash 10 och ladda ner det igen så verkar allt funka kanon äntligen!!!!!.. inte ett enda felmeddelande osv.....

Dock vet jag ju inte om detta är bara tillfällit men nu har det gått 4 timmar och datorn skött sig kanon.. Får verkligen hålla tummarna nu att skiten inte kommer tillbaka :)

Tack för all hjälp!!!! utan er hade det fan inte lyckats.. :rolleyes:

Men att flash kan ställa till det så illa?? kan det verkligen göra att datorn stänger av sig, fryser, dll error osv? kanske var det viruset och flash som spöka.. men skumt är det. :huh:

Ja om man får en uppmaning på nån sida att uppdatera sin FlashPlayer så vet man inte vad det är för Flashplayer man får ev,kan vara korrupt eller infekterad så se till att bara uppdatera på den sida som du gjorde nu!! Kul att det löste sig iallafall

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...