Gå till innehåll

Blir det någon skillnad med skarpa 7an mot rc7 som jag kör nu?


Silenz

Recommended Posts

Som sagt kör Win 7 Ultimate Rc 64bit och har bokat Win 7 Premium. Så förutom att att det innehåller mindre saker undrar jag om det finns någon skillnad mellan skarp version och RC versionerna?

Mer skärmsläckare andra teman osv

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt kör Win 7 Ultimate Rc 64bit och har bokat Win 7 Premium. Så förutom att att det innehåller mindre saker undrar jag om det finns någon skillnad mellan skarp version och RC versionerna?

Mer skärmsläckare andra teman osv

Snälla...................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :blink::blink:

Kolla länken

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men jag vet den generella ordningen osv men tänkte mer om någon hade någon inblick och kan berätta ifall nåt förändrats och VAD just i Win 7 :lol::blink::lol:

Hej

Ok Microsoft som andra gör sista ändringar i RC innan den blir RTM och om du tittar på Kernel Building då de är inte samma. Och då menas att du kanske inte kommer kunna köra uppdateringar eller kunna uppdatera dina drivrutiner, annat grej är att man städar system innan den blir RTM då menas man ta bort allt som inte ska vara med i RTM. Ärlig talat listan är lång men en sak är säkert RC kommer sluta fungera snart.

Efter publika RC Microsoft släppte minst 30 RC som var for internal use och beta testare

Även skärmsläckare och andra teman kan vara annorlunda mellan RC och RTM

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller dom rent kosmetiska skillnaderna som du frågar efter så är det inte så stor skillnad. Skärmsläckare, teman och wallpapers är i stort sett detsamma. Vissa wallpapers har blivit ändrade... men inte mycket mer än så är det.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom RCn endast är i Ultimate version så tappar du lite funktionalitet när du införskaffar Professional eller Home Premium. Blev inte riktigt klok på vilken du hade bokat.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/compare

Där kan du se några skillnader. Det finns säkert fler men dessa är de största skillnaderna mellan versionerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...