tomorrow Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Hej alla windows 7 fantaster! Har lite ångest och snålhet inför köp av Windows 7. Ska ju enligt en tidigare tråd installera Win 7 Home Premium på min dotters dator på en helt ny hårddisk. Kan jag då köpa denna från Elgiganten (den billigaste jag har hittat) och göra en clean install? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datortillbehor/programvara/PCCDWIN7HPUSE/windows-7-home-premium-uppgradering Det är jag som kommer att få betala både OS och HD + att jag behöver en uppsättning till min egen dator också. Så blir det när man "glappar" i käften om "att det måste du ju ha" till dottern. Tacksam för råd. /tomorrow Quote
Manneman Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 JA det kan du... OM du har tillgång till en tidigare version av Windows på skiva. Hade du haft en tidigare Windows på hårddisken hade saken varit biff... men kör du på en ny, tom hårddisk måste du kunna styrka att du har en licens på en tidigare windowsinstallation. Mange Quote
tomorrow Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 (edited) Tack Mange för svaret. Jag har ju ingen Windows Vista skiva till dotterns laptop. Har fixat recovery skivor som jag inte vet om dom fungerar. Dte finns dock på undersidan av datorn en klisterlapp med det 25-siffriga produktnummret, så även på min dator som jag också vill göra en clean install på. /tomorrow Edited October 22, 2009 by tomorrow Quote
Recommended Posts