Silenz Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 (edited) Vad händer om jag köpt Win 7 och tex råkar få en repa på min skiva efter 2 år så den blir oläslig? Måste man köpa en helt ny licens eller? (bara en undran min skiva fungerar ) och så en till "undran" får man göra en säkerthets kopia av skivan eller är dom kopieringsskyddade? Edited October 22, 2009 by Silenz Quote
LightningStrike Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Skivan är inte kopieringsskyddad. Sen är det licensen du betalar för så i mina ögon anser inte jag iaf att det är piratkopiering om man gör en backup på sin originalskiva. Det är trotts allt licensen som kostar pengar... men det är nog upp till var och en att av göra. Microsoft ser det nog som piratkopiering men utan licensnyckel så blir den inte aktiverad... kort sagt, din moral får nog avgöra... Hoppas du är nöjd med svaret Quote
Adrian_se Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Skivan är inte kopieringsskyddad. Sen är det licensen du betalar för så i mina ögon anser inte jag iaf att det är piratkopiering om man gör en backup på sin originalskiva. Det är trotts allt licensen som kostar pengar... men det är nog upp till var och en att av göra. Microsoft ser det nog som piratkopiering men utan licensnyckel så blir den inte aktiverad... kort sagt, din moral får nog avgöra... Hoppas du är nöjd med svaret Du for inte kopiera cd/dvd laglig (och vem gör inte det) om din media är skadat det är bara ringa till tx microsoft och skaffa nytt media, men det kommer kosta rund 150 kr Du har licens for användning av mjukvara men du äger inte den Quote
Manneman Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Det hela känns ganska motsägelsefullt... speciellt när dom erbjuder detta: http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19711-skapa-bootbar-dvd-eller-bootbart-usb-minne-fraan-iso-fil-med-windows-7/ Jag döljer inte det faktum att jag redan gjort det... Mange Quote
Recommended Posts