Gå till innehåll

Skapa bootbar DVD eller bootbart USB-minne från ISO-fil med Windows 7


Recommended Posts

För de som köpt en ISO-fil med Windows 7 från Microsoft Store eller annat håll så finns det nu ett smidigt gratisverktyg från Microsoft som gör att du enkelt kan skapa en bootbar DVD-skiva eller bootbart USB-minne från din ISO-fil. Se http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

Att kunna installera Windows 7 från ett USB-minne är mycket smidigt om du exempelvis vill installera Windows 7 på en (netbook-)dator utan DVD-läsare. Observera att USB-minnet måste vara minst 4 GB stort och att all befintlig information på USB-minnet försvinner när du kör verktyget för att preparera USB-minnet. Observera även att vissa äldre datorer kanske inte kan startas (bootas) från ett USB-minne. Kontrollera därför gärna att din dator kan startas från ett USB-minne innan du utför stegen nedan. Läs systemkraven och instruktionerna på http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool innan du börjar.

Steg-för-steg-instruktioner i den bifogade filen.

Skapa bootbar DVD eller bootbart USB-minne från Windows 7 ISO-fil.pdf

Redigerad av Magnus Simonsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej.

Om man kollar på MS hemsida via länkarna i inlägget ovan så nämner dom hela tiden att man ska ha köpt en ISO-fil från Microsoft Store.

Jag förmodar att det går lika bra om jag manuellt skapar en ISO-fil från min inköpta DVD-skiva, eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej.

Om man kollar på MS hemsida via länkarna i inlägget ovan så nämner dom hela tiden att man ska ha köpt en ISO-fil från Microsoft Store.

Jag förmodar att det går lika bra om jag manuellt skapar en ISO-fil från min inköpta DVD-skiva, eller vad tror ni?

Jag provade med en Windows 7 ISO som jag inte köpt från MS Store (retail ISO) och det funkade utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej

Jag har provat med en ISO-fil för Windows 7 Professional via Selectavtal och det fungerade inte.

Fick felmeddelande om att det inte är en giltig ISO-fil.

Vilken version av Windows 7 retail provade du?

Redigerad av hakbr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...