Gå till innehåll

internet problem


labon

Recommended Posts

Hej gott folk! Mitt inte internet på min stationära burk har helt slutat fungera, jag har försökt hela dagen att få det att fungera men utan att lyckas.

Jag har provat;

Systemåterställning

Inaktivera / reparera internet

Bytt internet kabel

Testat internet med en laptop och det fungerar utmärkt

uppdaterat nya systemuppdateringar

Resetat modemet

startat om datorn

startat med felsäkert läge m. internet

Jag kan inte komma på vad som har gjort att internet inte fungerar men när jag kollar på internetanslutningar så står det att min internetkabel inte är ansluten. De enda jag kan komma på som jag gjorde igår utöver de vanliga var att jag hade fönstret öppet under dagen. Kan 0 gradig kyla ha någon betydelse eller är det någon som har några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej labon!

Låter som din dator har tappat förbindelsen med ISP (Internet service providern).

Tycker det kan vara värt & prova ett enkelt verktyg, hittade ett från Rizone som tidigare var ett renodlat fixarprogram för Nätverk men har nu blivit ändrat till ett allt i allo program istället.

Rizone Powertool

Ladda hem detta verktyg och installera det på datorn som krånglar, därefter går du in på Repair i menyn längst upp.

Klicka sedan på Release and Renew TCP/IP Connections via Networking i listan som öppnas.

Kan också hjälpa att Flush and Re-register DNS.

Skulle ovanstående inte fungera, gå då vidare med åtgärder som reparerar Winsock istället- hittas i samma lista.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket för tipset men det funkade ändå inte, de står att de inte finns någon kontakt med nätverks kortet.... vad ska jag göra? formatera om datorn eller byta nätverkskort?..har också kollat enhetshanteraren och de står; denna enhet fungerar korrekt

Redigerad av labon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ev testa avinstallera nätverkskortet i enhetshanteraren och sen starta om datorn och låta windows hitta kortet igen

annars kan det ev vara att kortet är i sönder

mvh

t

Redigerad av ture
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig så är kyla och fuktig luft aldrig bra för elektronik, speciellt inte om man låter starta dem då de är kalla.

Helst skall dem alltid ha vanlig normal rumstemp. Ömsom kallt ömsom varmt är också riskfyllt.

"Redigerade mitt förra inlägg (missade att du hade kollat anslutningen med en lapptop) "

:)

Då ligger ju felet i datorn och nätverkskortet helt klart. Är det ett integrerat eller löst kort?

Du har inte möjlighet & rengöra lite från damm inne i datorlådan?

Kan ju tänkas bero på damm också som lätt kan ställa till de i kombination med fuktig luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...