Flopp Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Jag har nu samma namn på två datorer i nätverket vilket gör det lite svårt att veta vem som är vem. Hur ändrar jag mitt användarnamn i windows 7, tacksam om nån kunde svara på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Jag har nu samma namn på två datorer i nätverket vilket gör det lite svårt att veta vem som är vem. Hur ändrar jag mitt användarnamn i windows 7, tacksam om nån kunde svara på det. Du skriver att du har samma namn på två datorer. Om det gäller bara att identifiera DATORERNA så går du in på Kontrollpanelen/system och döper om datorn till namn som skiljer sig åt. Detta kommer inte att påverka innehållet i något konto. Om du funderar på att ändra namnet på ett eller bägge kontonen så går du in på användare och som administratör har du några olika möjligheter att göra ändringar i kontot. Du bör nog först göra backup på det konto du tänker ändra på för att efter justering av namnet göra en återläggning av innehållet på det kontot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts