Gå till innehåll

Windows Vista Basic sp1 till sp2


olof65

Recommended Posts

hej

har en dator som har windows vista basic sp1 men skall ha in sp2 men den installera men innan den skall starta om så säger den att inte går misslyckas

har följt denna länk:

http://support.microsoft.com/kb/947366/sv

till slut fick ja upp att säger inte tillräckligt med minne men den har 2 gb vet inte vad det är men har scannat hd för virus men fans inget i där.

hoppas på tips har googlar på det ja söker får upp den länk då som har nämnt ovanför

bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde en ny installation hämtade alla uppdateringa osv innan körde in sp2 det funkade fint så tro det är mjukvarafel innan jag blåste därför det inte gick provade microsoft anvisninga det hjälpte inte aif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort nyinstallation så är ju problemet med minnet borta, det första vi skall tänka när vi får upp minnesproblem är väl inte i första hand hur mycket minne vi har installerat, jag kollar aktivitetshanteraren/processer/loggboken för att få koll på om något program drar mycket cpu, skall jag göra en större installationen så minskar jag minnesförbrukningen, dels program som är igång hela tiden typ virusskyddet men då har jag först sökt igenom filen med virusskyddet ,kommer installationen fortsätta efter omstart så stoppar jag även några autostartprogram.Nyinstallation i all ära men kan ju vara bra att veta varför man får upp olika felrutor.Bra att du lyckades lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...