Gå till innehåll

Ljudproblem


janus44

Recommended Posts

Har nu haft Windows 7 ganska länge och är mycket nöjd. Men jag har ett problem och det är ljudet. Jag har Creative SB X-Fi monmterat och installerat. Datorn vet om produkten men ljudet bara skriker, vrålar eller är tyst.

När jag startar Creative Software AutoUpdate för att göra en uppdatering så frågar den om dem ska identifiera systemet. Till svar får jag då: Creative Software AutoUpdate was unable to detect any Creative products attached to your computer. Va tusan gör jag nu, jag vill ha ljudet åter, jag längtar nästan efter Vista då ljudet fungerade. Tacksam för tips...

Redigerad av janus44
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du installerade detta pgm, godkände du då att en komponent installerades till Internet Explorer?

Denna komp används då uppdatering ska ske.

annars det gamla vanliga felet dvs brandväggen stoppar pgmt fr Internet.

Har själv Norton Internet Security 2010 & i b-väggen finns pgmt upplagt med statusen Auto för Tillgång (läs auto för tillgång til Internet).

Rätt bra pgm för en gångs skull fr Creative. Fixade ljudkortet till min 3,5 år gamla burk fr HP där jag bytt till

Windows 7 64 bits & med speciellt ljudkort som i princip bara HP "får lov" att skapa driver till.

Men detta uppdat-pgm fixade biffen direkt.

Nästan iaf: det uppdaterade sig själv först med tillägg/ny version (lite oklart vad).

Sedan var det bara att starta om burken & starta pgmt & hämta hem ny & fungerande driver för mitt ljudkort med

samma beteckning som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...