mullrik Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej! Varje gång jag stänger av datorn tappar den inställd tid och datum. Kan det vara fel på batteriet på moderkortet. Är det ett vanligt batteri som jag kan köpa och byta själv undrar jag Kjell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej! Varje gång jag stänger av datorn tappar den inställd tid och datum. Kan det vara fel på batteriet på moderkortet. Är det ett vanligt batteri som jag kan köpa och byta själv undrar jag Kjell Kolla denna tråd! http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20096-windows-7-klocka/page__p__145004__hl__3%20volt%20batteri__fromsearch__1entry145004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej! Varje gång jag stänger av datorn tappar den inställd tid och datum. Kan det vara fel på batteriet på moderkortet. Är det ett vanligt batteri som jag kan köpa och byta själv undrar jag Kjell sannolikt batteriet som är dåligt om datorn är något år gammal,är det en stationär dator så bör det inte vara några större problem att byta (koppla bort strömsladden när du byter) är det en bärbar så är det knepigare sen när du startar datorn igen kan det vara att den startar biosinställningarna men inga större problem,kan vara att du skall ställa in tid datum eller ev startordningen på cd ,hd mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts