Gå till innehåll

windows 7 drivrutiner för hp pavilion dv 6700


roz

Recommended Posts

Hej nu är det så att jag uppgraderat min dator med windows 7, datorn är en hp pavilion dv 6700 och nu är det så att jag måste installera vissa drivrutiner men kan ej hitta anpassade till 7. datorn körs nu av 32 bitar och har sökt på google och liknande utan några lyckade resultat.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står product : hp pavillion dv 6700 bara inget mer sen dv6827eo

Har du läst här?

post-2489-1262637653,32_thumb.jpg

Tyvärr...

Men prova med Vista-drivarna, de kommer säkert att fungera.

/Gunnar

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med de två andra ljuddrivrutinerna som finns på sidan?

post-2489-1262683815,32_thumb.jpg

Använd programmet SIW för att kontrollera vilken hårdvara du har i datorn. Det kan hjälpa dig hita rätt drivrutin

(Jag antar att du kört Windows Update?)

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som söker skall finna!

Googla på "driver utility freeware" och du får massor av svar.

Kan dock inte rekommendera något eftersom jag inte använt något sånt själv.

Se dessutom upp för att program av den här typen tenderar att innehålla div. junk. Se till att ha ett fungerande och uppdaterat anti-virusskydd först.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått rätt så är din burk rätt mycket nyare än min 3,5 år gamla d4495.se fr HP.

Den burken tröck jag in W7 64 bits utan större problem. Jag tankade hem alla drivers som fanns för Vista & Vista 64.

Behövde ingen av dom. W7 uppdaterade det mesta själv efter ett tag via Windows update.

Den fixade nästan allt inkl grafikkortet som INTE skulle klara Aero i W/ 64 bit.

Lexmark skrivardriver fr Sverige för Vista 64 funkade inte. Hämtade samm driver fr Lexmark USA & den funkade t.o.m med svenska menyer!

till sist lite labbande med Creatives ljudkort som HP beställt en "egen" version av som Creative inte tillhandahåller driver för.

Tips på ett forum gav ett Creative uppdateringspgm som efter installation fixade även detta kort.

W7 64 funkar kanon i den burken & jag tror du utan problem borde kunna installera W7 32 i din burk.

Ett hett tips är väl att INTE göra en upgradering utan välja Avancerad install & formattera om burken.

Uppgradering KAN nog funka, men nyinstallation är nog bättre.

OBS! Jag hade alltså en W7 Upgrade-skiva för min installation & gjorde en total ominstall UTAN HP's drivers eller deras "stöd-pgm" för uppdatera drivers et.c

Det blev alltså en ren W7 64 bit.

Kanske annorlunda med en bärbar, men mitt tips är att bara testa & uppdatera via Windows update.

Gådd lökk

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ljudkortet inbäddat på moderkortet. Kolla med hjälp av SIW om moderkortet specas. HP köper tydligen egna varianter av de mesta delarna i de burkar de tillverkar.

Då är det vi användare som får problemen. Inga org-drivers från t.ex Creative et.c.

För dig KAN det hjälpa att om du får reda på vem som tillverkat moderkortet, få en driver som fixar ljudet.

Annars då du vet namnet på tillverkaren så det till att googla för att få svaret. (det var så jag gjorde).

Jag sökte på mitt moderkorts namn (amethyst/6-gle)+ med ljudkortets namn (xfi/x-fi) + driver+"w7"/"windows7"+"64 bit".

Alltså på google: amethyst+x-fi+driver+"w7"+"64bit" & sedan sållning så hittade jag iaf min driver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...