g6-400 Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Installerade Office 2007 och sen när jag skulle kolla mailen så hade Outlook express försvunnit och Office outlook öppnas i stället, hur får man tillbaka den gamla för jag vill inte ha Office outlook, nån som vet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 (edited) Avinstallera Outlook genom att gå in i Control Panel/Add or Remove Programs och markera Office 2007 och klicka på Change och via Add or Remove Features markerar du Microsoft Office Outlook. Välj sen "Not Available" och klicka på Continue. Då bör Outlook avinstalleras och Outlook Express "dyka upp" igen /Gunnar Edited January 12, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g6-400 Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Det hjälpte föga för nu händer ingenting när jag klickar på mailen, nu verkar allt borta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Du har XP? Start/Set Program Access and Defaults, fäll ner Custom-pilen. Under "Choose default e-mail program:", välj Outlook Express och klicka på OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g6-400 Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Vista har jag, måste iväg nu men jag får testa mer senare, tack så länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Samma princip i Vista, men vet inte hur det ser ut eftersom det OSet är det ju "ingen" som använder... /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g6-400 Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Det löste sig, tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts