benonikenobi Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hej. Har kört w7 i 2 månader nu. Använder Photoshop Elements 8 för redigering och organisering av bilder. Lade märke till att när jag tittar på bilder i windows bildvisare, blir färgerna mycket starkare än i PE8. Jag lägger även ut en del av mina redigerade bilder på min blogg och färgerna ser likadana ut i webläsaren som i PE8. Men i just windows bildvisare så blir det mycket mer färgmätnad, bilderna ser väldigt konstiga ut. Har försökt se om det är någon inställning som gör det men hittar inget. Tips någon??? / Benjamin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Prova att ta bort eventuella Färgprofiler från bildskärmsegenskaper. Dessa kan skapas om du t ex installerar en viss typ av bildskärm. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts