Gå till innehåll

Energialternativ


Snikt

Recommended Posts

Sökt febrilt nu i några timmar.

Tänkte fråga här om nån kanske vet.

Har en laptop med Windows 7, skulle vilja ändra så att datorn i första hand tar sin energi från batteriet fast att den är nätansluten. Hade Vista innan och där gick det ändra, problemet är att jag inte kommer ihåg hur jag gjorde.

Borde vara liknande i W7 iaf.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att denna generella guide kan hjälpa dig!

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Change-create-or-delete-a-power-plan-scheme

"Ändra, skapa eller ta bort ett energischema

Ett energischema är en samling maskinvaru- och systeminställningar som styr datorns energiförbrukning. Energischeman kan spara energi, maximera systemets prestanda och balansera energiförbrukning och prestanda. De standardenergischeman som finns Balanserat och Energisparläge motsvarar behoven hos de flesta användare. Du kan emellertid ändra inställningarna för befintliga scheman eller skapa ett eget schema."

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ja hittat, men nån alternativ för prioritera batteri energi före nätanslutning finner jag ej:/ Blir galen snart:P

Sorry hittar endast information om batteribesparande åtgärder, och du söker efter efter högre batteriförbrukning.

Du kan ju kolla här! http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/features/power-management

Du kan ju alltid tänka nytt också, o börja spara på batteriet!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ja hittat, men nån alternativ för prioritera batteri energi före nätanslutning finner jag ej:/ Blir galen snart:P

Oppppppps! Hänger inte med i svängen! Prioritera batteri i stället för 220-240? I så fall, varför? Det är ju stabilare med att vara ansluten via vägguttag än med batteri! ELLER?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag vill att den drar från batteriet istället är att datan dör om jag inte gör det när jag spelar tunga spel. Vet ej varför, men det funkar om jag ändrar på det.

Men har du testat och inte ha batteriet i då du lirar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...