Gå till innehåll

Dubbla processer?


swerogge

Recommended Posts

Hej

Jag har tre processer som jag undrar lite över, det är kanske inget fel/problem med dem men jag vill gärna ha reflektion/er av er på om jag kan lägga detta bakom mig eller om det kanske finns skäl för att göra något. Det jag är fundersam över är att de ser dubbla ut, alltså samma process som kör dubbelt, ska det vara så?

Följande tre bilder är klipp från aktivitetshanteraren..

post-7397-1264359264,34_thumb.jpg

post-7397-1264359288,49_thumb.jpg

post-7397-1264359321,4_thumb.jpg

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget ovanligt att ha 2 processer med samma namn, men detta har inget med att du har en processor med flera kärnor att göra.

Tack si3rra ... Låter betryggande,, just de här processerna hade jag en känsla av att de inte hörde till de processer som "brukar" köras dubbelt (eller för den delen mer/fler än så)..

Om jag nu tittar på aktivitetshanteraren så ser det ju lite "lustigt" ut med åtta processer på Google Chrome när jag 'bara' har 4 flikar igång och inga övriga fönster uppe i övrigt,, nåja, om man räknar som så att 1 läsare + 4 flikar borde bli 5,, 8-5=3, undrars jag vad dessa överblivna 3 processer representerar (?)

..Roger..

post-7397-1264366638,82_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett tillägg, t.ex. Flash Player används i en flik, skapas en extra chrome-process för tillägget. I Process Explorer kan du se att flik-processerna är ”jobs” (markeras med brunt), medan tilläggsprocesserna inte är ”jobs” och har samma färgmarkering som den överordnade chrome-processen (och de flesta övriga program). Avslutas denna process, slutar tillägget att fungera.

http://www.google.com/googlebooks/chrome/big_30.html

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...