Gå till innehåll

10 gb borta


TheUnderdog

Recommended Posts

Hej!

Igår hade jag 17 gb kvar på min hd men idag 7. De enda som har hänt är att en säkerhetsuppdatering för Win installerats. Dessutom har jag installerat Spotify.

Vad har hänt med 10 gb?

Är det riskfritt att rensa bort ex minnesdump-filer osv. under diskrensning?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag passa på att fråga experterna: Jag hade XP på min dator ursprungligen, men installerade Vista istället. Jag misstänker att många filer/mappar lagts ihop i "en enda hög" eftersom installationsprogrammet inte visste vad den skulle göra med filerna. Är jag rätt på det? Hur får jag bort skräpet på enklaste sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många program städar inte speciellt bra efter sig vid en avinstallation därför kan det vara bra att använda en avinstallerare som Revo Uninstaller.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Mappar under Appdata kan du rensa bort om du vet att de tillhör ett program som du avinstallerat, annars bör de ligga kvar.

Roaming avser egentligen data som följer en användare oavsett vilken dator hon/han loggar in på i ett nätverk, men mappen används

också på enskilda datorer.

Windows uses the Local and LocalLow folders for application data that does not roam with the user. Usually this data is either machine specific or too large to roam. The AppData\Local folder in Windows Vista is the same as the Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data folder in Windows XP.

Windows uses the Roaming folder for application specific data, such as custom dictionaries, which are machine independent and should roam with the user profile. The AppData\Roaming folder in Windows Vista is the same as the Documents and Settings\username\Application Data folder in Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...