Frippe Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Har ett problem Aktivitetshanteraren fungerar inte det står bara"Aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören" vilket jag inte gjort, skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FireBaII Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej! Jag har haft samma problem som du... Jag har varit utan virusskydd någon vecka då trailversionen av F-Secure gått ut och fick en attack. Jag köpte licensen till F-Secure som hittade en mängd skit. Dock fanns det två SpyWare kvar som den inte klarade av WinHound och ett annat. Mina aningar är att dessa ligger bakom problemet. Jag Blev rekomenderad att ladda ner det enna efter det andra virusprogrammet. Men de hjälpte inte. Fick sedan en länk till HitMan Pro som är ett underbart program! Man installerar det och klickar på "Godkänn alla"... Programmet laddar sedan ner 7 olika Anti spyware program, installerar, konfigurerar, uppdaterar och kör dem. Det tar ett par timmar men sedan är du borta med allt tänkbar skit... Det bästa är att man laddar ner programmet mindre än 3mb och kör igång det och man slipper mecka. När jag körde programmet varnade mitt Virusprogram för trojaner så de fårman blocka o.s.v Här är länken http://www.hitmanpro.nl/ Närman installerar så finns det en engelsk version. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Urrkkkkk Hitman Pro................ PC/Hårddiskdödare ;D Börja med Ewido, sedan Lavasofts Adaware Förmodligen borta sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FireBaII Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Vad menar du med hårddisk dödare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hej Hitman Pro laddar ju ner x antal scanners dvs dessa Antispywaresoftware Ondersteunde licentie Ontwikkelaar Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Plus en Professional Lavasoft Spybot Search & Destroy 1.4 Freeware PepiMK Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Probeerversie en abonnementsversie Webroot Spyware Doctor 3.5 Lite versie en abonnementsversie PC Tools CWShredder 2.19 Freeware InterMute SpywareBlaster 3.5.1 Freeware Javacool Software JScript Patch 1.01 Freeware eEye Digital Security Flash Player security upgrade Freeware Adobe Systems WMF Security Update (KB912919) Freeware Microsoft Spyware Block List Freeware SpywareGuide NOD32 Antivirus 2.5 Probeerversie en abonnementsversie NOD32 Nederland Sysclean Package Freeware Trend Micro SuperDAT VirusScan PrimeSupport overeenkomst vereist McAfee Och sätter sedan igång med en hejdundrade installation/scan kavalkad utan dess like ;D Det allra mesta löser Ewido direkt plus Adaware så slipper man scanna sönder sin disk. Testade för något år sedan ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FireBaII Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Om Ewido funkar så är det toppen. får prova det nästa gång. HitMan löste iaf mina problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts