Gå till innehåll

[LÖST] Min Volymkontroll i Windows är borta


DAson

Recommended Posts

Upptäckte det igår när undrade vart volymkontrollen i Windows har tagit vägen för den fanns inte nere vid klockan som vanligt, så jag gick till Ljud och ljudenheter i Kontrollpanelen och klickar på den. Och märker direkt att nåt är fel för så fort jag klickar på Visa volymikonen i Aktivitetsfältet så får jag ett felmeddelande som lyder Programmet Volymkontrollen måste installeras innan volymkontrollen kan visas i Aktivitetsfältet. Installera det med hjälp av alternativet Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen. Men när jag ska in där så finns inte det valet att installera den funktionen för ljudet. Kan det kanske vara nåt fel med mina ljuddrivrutiner månntro. För jag kunde ställa in ljudet i fredags det vet jag. Bifogar en bild på problemet.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liksom löst det problemet och jag ska förklara hur jag gjorde. Jo jag gick ut på en hemsida och fann Windows 7 Volume Mod To XP och laddade ned filen sndvol32.exe den saknades nämligen i System32 mappen. Packade upp filen och la den i System32 mappen och nu funkar volymkontrollen igen i Windows och det är ju bra att jag löste det själv. Detta har alrig hänt förr! Tänk att en fil med namnet sndvol32 kan ställa till problem. Men som sagt nu funkar det att ställa in volymkontrollen.

Lösningen var från denna sida: http://www.askvg.com/get-windows-7-volume-control-box-in-windows-xp/

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...