Gå till innehåll

Uppdatera från Vista Home => W7 Pro


Appcon

Recommended Posts

Har en HP Pavillion dv6 med preinst apps. Hur kan jag uppdatera denna maskin från Vista Home Premium till W7 Pro utan att behöva installera om de pre-inst. appsen från recoverypart (vilket jag inte räknat ut hur det skall gå till, å HP - ja ja;-( . Ja, jag vet att Vista till W7Pro inte går direkt men kan man t.ex först uppdatera till W7 Home Premium & därifrån till W7Pro och därmed behålla installerade appsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att göra en ren installation och bli av med en massa skräp som HP skickar med.

Jag har en HP DV5 och gjorde så utan större problem. De drivrutiner du eventuellt behöver komplettera med finns ju hos HP som har ganska bra supportsidor för drivrutiner. Det jag behövde komplettera var drivrutinerna för Intel chipset, kortläsaren, touchpad och IR (om du har fjärrkontroll).

Dessutom brukar jag ta de senaste grafikdrivrutinerna från tillverkaren, i mitt fall Nvidia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt med singlemalt, har gjort det samma, HP Pavillion, från Vista 32 till Windows 7 64!

Fungerade utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att göra en ren installation .....

Gjorde detta vid ett första försök. Men då fick jag framför mig ett ganska omfattande plocke-pinn-jobb med de drivrutiner som du just nämnde. Backade till fabriksinställningen som även den tog några timmar att återställa. Skulle ha lagt dessa timmar på en ren installation istället. Får väl börja om på nytt med lite "renat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, i första hand de drivrutiner jag markerat med rött. Bios också om du inte har uppdaterat det redan.

Känner du att vill ha HP's mediasmartlösning så får du ladda ner den också. Även Digital Persona, för fingeravtrycksläsaren.

Du kan också kolla i Enhetshanteraren om du har några varningstecken.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3976081

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...