Gå till innehåll

CLSID Verification Host


nyborjare

Recommended Posts

Jag har provat att använda ett program som heter TeamViewer 5 för att få eller ge fjärrhjälp.

Har 2 fysiska HD. Den ena med Win 7 Pro och den andra med Vista Busines

När jag testar att göra t ex en filöverföring mellan min Win 7 och en annan dator med Win XP Pro så fungerar allt hur bra som helst.

Men när jag försöker göra t ex en filöverföring mellan min Vista och XP-datorn får jag upp ett felmed. enl bifogad dump.

Har tittat på informationen i system32-mappen att verclsid.exe i Win 7 har version 6.1.7600.16385 medan i Vistan är version 6.0.6000.16386

Kan detta vara orsak till att Vistan inte gillar detta??

Kan man lägga in Win 7-versionen i Vistan?? Hur gör man?? Har provat men "jag har inte behörighet" att göra slikt???

Som ni ser av detta så är jag novis men skulle gärna se en lösning på detta. :mellow:

Tack på förhand

Michael

post-8384-1269792578_thumb.jpg

post-8384-1269792623,83_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vistas "egen" brandvägg skall vara avstängd om du har installerat ett annan brandvägg, så JA!

Mvh

Mats H

Jo det blev så automatiskt när jag installerade KIS 2010. Men det lustiga är att Win 7 maskinen inte lämnar felmeddelande men Vistan gör det och jag kan inte se att brandväggen är olika inställda

Mvh

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kanske denna guide kan hjälpa dig med detta, bara en ide om inställningar osv.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=80b1aa5d-1b5a-4447-8036-acc918ba7af2

På engelska, dokument för nedladdning.

Fjärrhjälp kan ju ges även med andra applikationer än Teamviewer 5, använder den själv ibland, men har inte testat att föra över filer!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske denna guide kan hjälpa dig med detta, bara en ide om inställningar osv.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=80b1aa5d-1b5a-4447-8036-acc918ba7af2

På engelska, dokument för nedladdning.

Fjärrhjälp kan ju ges även med andra applikationer än Teamviewer 5, använder den själv ibland, men har inte testat att föra över filer!

Mvh

Mats H

Mats

Tack för ditt förslag..

Ledsen att jag inte svarat tidigare men det har varit lite hett kring öronen så datorn har haft låg prioritet..

Skall studera

mvh

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av filversionen att döma verkar det som att du inte har något service pack på Vistan? Kontrollera vilket service pack (om något) du har genom att söka upp "System" och kolla under första stycket vad som står under vilken utgåva av Vista du har.

Jag har själv sett flera problem med just filöverföring i TeamViewer version 4 där det kraschar två gånger men alltid fungerar den tredje gången, stämmer detta in även på ditt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av filversionen att döma verkar det som att du inte har något service pack på Vistan? Kontrollera vilket service pack (om något) du har genom att söka upp "System" och kolla under första stycket vad som står under vilken utgåva av Vista du har.

Jag har själv sett flera problem med just filöverföring i TeamViewer version 4 där det kraschar två gånger men alltid fungerar den tredje gången, stämmer detta in även på ditt problem?

Stenis

Tack för ditt inlägg.

Har tagit en dump på min Systeminfo och jag verkar ha SP2 till min Vista.

Jag har varit i kontakt också med suppporten på Teamviewer och skickat logfiler till dem.

Men ej fått nå svar ännu.

Kommer du på nå mer att kolla så mottages det med tacksamhet.

Visserligen kan jag köra från min Win7-a men jag tycker det är pyton att inte Vistan klara detta :rolleyes:

Tack än en gång

Glad Påsk

Michael

post-8384-1270192840,48_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ok, deras support är rätt bra har jag för mig då jag varit i kontakt med de om en annan bugg rörande Vista. Återkom gärna med svar/lösning i frågan!

Hade nästa givit upp om att få lösning på detta men nu är det fixat.

Citerar vad jag fått från ett annat forum:

"I figured it out. I live on teamviewer so I couldn't stop till I found a solution.

Teamviewer version earlier than 5 will not have a propblem. But when installing 5 you must NOT put "use VPN" and I selected "CONFIRM ALL" on the last option on install. I'm not sure exactly which one is the solution, I think VPN.... but who cares becuase it is now working.

YIPPY!!!"

Jag avinstallerade hela TeamViewer, rensade i Registret och laddade hem en ny installationsfil

Installerade och följde rådet jag fått och se NU FUNGERAR DET..... :D:D Vilken lycka!!

Skall tilläggas att under installationen kunde man välja en "Avancerad väg" där jag kunde följa rådet.

Detta hade jag inte gjort från början..

Tack till alla som velat hjälpa mig i detta

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...