nyborjare Postad Mars 28, 2010 Dela Postad Mars 28, 2010 Jag har provat att använda ett program som heter TeamViewer 5 för att få eller ge fjärrhjälp. Har 2 fysiska HD. Den ena med Win 7 Pro och den andra med Vista Busines När jag testar att göra t ex en filöverföring mellan min Win 7 och en annan dator med Win XP Pro så fungerar allt hur bra som helst. Men när jag försöker göra t ex en filöverföring mellan min Vista och XP-datorn får jag upp ett felmed. enl bifogad dump. Har tittat på informationen i system32-mappen att verclsid.exe i Win 7 har version 6.1.7600.16385 medan i Vistan är version 6.0.6000.16386 Kan detta vara orsak till att Vistan inte gillar detta?? Kan man lägga in Win 7-versionen i Vistan?? Hur gör man?? Har provat men "jag har inte behörighet" att göra slikt??? Som ni ser av detta så är jag novis men skulle gärna se en lösning på detta. Tack på förhand Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Mats H Postad Mars 28, 2010 Dela Postad Mars 28, 2010 Har du kontrollerat inställningar i Vista datorns brandvägg? Mvh Mats H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nyborjare Postad Mars 29, 2010 Författare Dela Postad Mars 29, 2010 Har du kontrollerat inställningar i Vista datorns brandvägg? Mvh Mats H Tack Mats Jag har kollat och Vistas brandvägg är avstängd då jag kör med Kaspersky 2010, så den har kontrollen i båda fallen?? Mvh Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Mats H Postad Mars 29, 2010 Dela Postad Mars 29, 2010 Vistas "egen" brandvägg skall vara avstängd om du har installerat ett annan brandvägg, så JA! Mvh Mats H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nyborjare Postad Mars 29, 2010 Författare Dela Postad Mars 29, 2010 Vistas "egen" brandvägg skall vara avstängd om du har installerat ett annan brandvägg, så JA! Mvh Mats H Jo det blev så automatiskt när jag installerade KIS 2010. Men det lustiga är att Win 7 maskinen inte lämnar felmeddelande men Vistan gör det och jag kan inte se att brandväggen är olika inställda Mvh Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Mats H Postad Mars 29, 2010 Dela Postad Mars 29, 2010 (redigerade) Kanske denna guide kan hjälpa dig med detta, bara en ide om inställningar osv. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=80b1aa5d-1b5a-4447-8036-acc918ba7af2 På engelska, dokument för nedladdning. Fjärrhjälp kan ju ges även med andra applikationer än Teamviewer 5, använder den själv ibland, men har inte testat att föra över filer! Mvh Mats H Redigerad Mars 29, 2010 av Mats H Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nyborjare Postad April 1, 2010 Författare Dela Postad April 1, 2010 Kanske denna guide kan hjälpa dig med detta, bara en ide om inställningar osv. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=80b1aa5d-1b5a-4447-8036-acc918ba7af2 På engelska, dokument för nedladdning. Fjärrhjälp kan ju ges även med andra applikationer än Teamviewer 5, använder den själv ibland, men har inte testat att föra över filer! Mvh Mats H Mats Tack för ditt förslag.. Ledsen att jag inte svarat tidigare men det har varit lite hett kring öronen så datorn har haft låg prioritet.. Skall studera mvh Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad April 2, 2010 Dela Postad April 2, 2010 Av filversionen att döma verkar det som att du inte har något service pack på Vistan? Kontrollera vilket service pack (om något) du har genom att söka upp "System" och kolla under första stycket vad som står under vilken utgåva av Vista du har. Jag har själv sett flera problem med just filöverföring i TeamViewer version 4 där det kraschar två gånger men alltid fungerar den tredje gången, stämmer detta in även på ditt problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nyborjare Postad April 2, 2010 Författare Dela Postad April 2, 2010 Av filversionen att döma verkar det som att du inte har något service pack på Vistan? Kontrollera vilket service pack (om något) du har genom att söka upp "System" och kolla under första stycket vad som står under vilken utgåva av Vista du har. Jag har själv sett flera problem med just filöverföring i TeamViewer version 4 där det kraschar två gånger men alltid fungerar den tredje gången, stämmer detta in även på ditt problem? Stenis Tack för ditt inlägg. Har tagit en dump på min Systeminfo och jag verkar ha SP2 till min Vista. Jag har varit i kontakt också med suppporten på Teamviewer och skickat logfiler till dem. Men ej fått nå svar ännu. Kommer du på nå mer att kolla så mottages det med tacksamhet. Visserligen kan jag köra från min Win7-a men jag tycker det är pyton att inte Vistan klara detta Tack än en gång Glad Påsk Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad April 2, 2010 Dela Postad April 2, 2010 Ok, deras support är rätt bra har jag för mig då jag varit i kontakt med de om en annan bugg rörande Vista. Återkom gärna med svar/lösning i frågan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nyborjare Postad April 22, 2010 Författare Dela Postad April 22, 2010 Ok, deras support är rätt bra har jag för mig då jag varit i kontakt med de om en annan bugg rörande Vista. Återkom gärna med svar/lösning i frågan! Hade nästa givit upp om att få lösning på detta men nu är det fixat. Citerar vad jag fått från ett annat forum: "I figured it out. I live on teamviewer so I couldn't stop till I found a solution. Teamviewer version earlier than 5 will not have a propblem. But when installing 5 you must NOT put "use VPN" and I selected "CONFIRM ALL" on the last option on install. I'm not sure exactly which one is the solution, I think VPN.... but who cares becuase it is now working. YIPPY!!!" Jag avinstallerade hela TeamViewer, rensade i Registret och laddade hem en ny installationsfil Installerade och följde rådet jag fått och se NU FUNGERAR DET..... Vilken lycka!! Skall tilläggas att under installationen kunde man välja en "Avancerad väg" där jag kunde följa rådet. Detta hade jag inte gjort från början.. Tack till alla som velat hjälpa mig i detta Michael Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.