Gå till innehåll

Klocka / almanacka i bloggen


Recommended Posts

Hej.

Jag är helt ny på detta med bloggande och även redigera i html. Vet inte ens om det heter på det viset. Jag håller på att försöka få min bloggsida som jag vill att den skall se ut. Bland annat har jag lagt till ett antal gadgets. En är i form av en klocka och datum. Men den ser inte riktigt ut som jag vill.

Så jag undrar om det är möjligt att med hjälp av html-kod lägga in någon som liknar de fält som finns i de flesta ordbehandlingsprogram med datumformat och tidsformat samt även kanske ett fält för "diverse".

Hoppas ni förstår min fråga. Det är mycket möjligt att jag är ute och cyklar, men det beror i så fall på min okunskap i detta ämne.

Tack på förhand.

Hälsningar

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det går att göra en hel del men det är klart att man blir begränsad. Alla gadgets och widgets är tillhandahållna av Google som driver sidan. Sedan får man lägga upp vad man vill bara man inte bryter mot sidans regler eller det sunda förnuftet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...