Gå till innehåll

Dålig skärmupplösning


HerrF

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis installerat Windows 7 på min Dell inspirion 1721 (med 17 tums widescreen-skärm) från tidigare Vista. Körde in det genom installationsfil och daemon tools. I Vista hade jag fin upplösning men med Windows 7 är maximala skärmupplösningen jag kan välja 1152*864 vilket inte ser bra ut. Känns inte som det borde vara så... Är det något jag kan ha gjort fel vid installationen eller är det någonting jag kan fixa till i efterhand?

På andra maskiner med windows 7 har jag sett att man får små preview-fönster när man till exempel drar musen över över webbrowserikonen i taskbaren. Jag får istället en staplad lista. Kan problemen ha med varandra att göra kanske (om inte, vad gör jag för att fixa till det nyss nämnda problemet?)?

Tacksam för hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har precis installerat Windows 7 på min Dell inspirion 1721 (med 17 tums widescreen-skärm) från tidigare Vista. Körde in det genom installationsfil och daemon tools. I Vista hade jag fin upplösning men med Windows 7 är maximala skärmupplösningen jag kan välja 1152*864 vilket inte ser bra ut. Känns inte som det borde vara så... Är det något jag kan ha gjort fel vid installationen eller är det någonting jag kan fixa till i efterhand?

På andra maskiner med windows 7 har jag sett att man får små preview-fönster när man till exempel drar musen över över webbrowserikonen i taskbaren. Jag får istället en staplad lista. Kan problemen ha med varandra att göra kanske (om inte, vad gör jag för att fixa till det nyss nämnda problemet?)?

Tacksam för hjälp!!

Fortsatt god fortsättning på PÅSKEN!

Ja, i och med att Du har en DELL-dator. Gå till Dell´s hemsida och skriv in TAG-numret, eller vilken modell det gäller. Då kan Du uppgradera det som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat W7 ovanpå Vista inifrån vista??

Då förstår jag att du tycker att det ser konstigt ut....

Bränn det på en skiva eller installera en clean (ren) version istället så slipper du alla problem som du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...