Gå till innehåll

2,3 gig växlingsfil


Peo123

Recommended Posts

MIn dator kraschar/fryser. Lägger upp 2,3-2,4 gig i växlingsfil och använder 50 % cpu utan att jag kör något program. Går inte ens att stänga av den på vanligt sätt. Vad änvänder datorn 2,3 gig i växlingsfil till?

Har kört flera virusscannar med flera program. Inget fel hittats där. Även kört registerstädare. Allt ska vara ok.

Kan det vara GoogleUpdate som spökar för mig. Den söker access till nätet 200-300 ggr på ett par minuter. Har också 6 olika svchost.exe bland processerna. Kan väl inte vara som det ska.

Men enligt aktivitetshanterarens notering om minnesanvändning är det ingen process som änvänder mer än 12000 kb och sammanlagt kan jag bara räkna ihop det till max 60 000- 80 000 kb. Hur kan det då ligga 2,3 gig i växklingfil.

Någon som känner igen eller har idéer om detta?

Fick hjälp med att kika igenom och städa konfigurationer, program, processer och så där tidigare. Verkade först bli lite bättre men nu istället allt värre och omöjligt att använda datorn. Men väl snart ge upp och dumpa datorn, skaffa Mac eller lämna in burken till PC-doktorn för 2 långsjalar.

Peo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad med att helt enkelt avinstallera Google updater, och annat som försöker skaffa webbacces?

Vad har du för internetanslutning?

Registerfixare som löser upp, du skrev 1400 fel? Kan bara säga att där ska man vara försiktig, kan lika väl skada som hjälpa.

Börja med att avinstallera Google Updater.

Och se vad som händer.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser detta som en fortsättning på denna tråden: http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/21643-allokerar-2-gig-och-fryser

Låser denna för senare borttagning. Jag tror det blir för mycket virrvarr om jag slår ihop de båda trådarna.

Se till att vara konsekvent och håll dig till mottot "Ett problem-en tråd"

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...